sobota, julij 17, 2010

Obnova Pekarne sprla pekarnarje - Dnevnik, 17.07.2010

Obnova Pekarne sprla pekarnarje

Maribor - Pričakovano je bilo, da začetek prenove kulturnega centra Pekarna ne bo osrečil vseh dosedanjih uporabnikov nekdanjega objekta Jugoslovanske ljudske armade ob mariborskem Magdalenskem parku. Kljub temu preseneča, da se je prvi hud spor zgodil že teden dni po začetku gradbenih del, s katerimi prenavljajo upravne stavbe KC Pekarna.

(Foto: Tomaž Skale)

"Vlom v prostore kulturnega društva MC IndiJanez in odtujitev društvenega inventarja je kaplja čez rob," je bil v četrtek zgrožen Ramiz Derlić, ki vodi omenjeno društvo.

Začetek obnove Pekarne je bil v medijih prikazan precej romantično, čeprav v Pekarni v resnici vre, ugotavlja Derlić. Po njegovih besedah so se že pred več kot dvema mesecema z Mestno občino Maribor dogovorili, da jim bo zagotovila nadomestne prostore, v katere bi se umaknili med gradbenimi deli, ki naj bi bila končana do konca leta. S predstavniki občine so si zato ogledali več prostorov v mestu, ki bi lahko bili primerni za njihove potrebe. Nato so jim sporočili, da omenjeni lokali niso več na voljo.

Razbiti prostori

Pozneje jim je občina ponudila še druge prostore, med drugim naj bi se lahko začasno preselili v bivši azil za živali v Zrkovcih ali pa v neko vlažno klet brez elektrike, kar pa so prizadeti odklonili. Nazadnje so pristojne zaprosili, da naj z izselitvijo prostorov počakajo do minulega ponedeljka.

A ta njihova prošnja ni bila uslišana. "Ko smo prišli v naše prostore, so bila vrata odtrgana, po tleh so ležali polomljeni deli inventarja, vlomljeno je bilo v omare." Derlić domneva, da so v prostore vlomili kar izvajalci obnovitvenih del po predhodnem dogovoru z občino, Pekarno magdalenske mreže in z občinskim zavodom MKC, ki so akterji prihodnjega modela upravljanja.

"Neznani storilci so veliko stvari odnesli, veliko je bilo uničenega. Med inventarjem so bili tudi deli laserskega projekcijskega sistema. Še do danes nas ni nihče obvestil, kje je naš inventar. V pravni državi bi bilo pričakovati, da se deložacije izvajajo v skladu z zakonodajo v navzočnosti policistov in pristojnih inšpekcij," je potožil Derlić. "Prav tako bi nas morali o deložaciji obvestiti v pisni obliki, pri odtujitvi naše lastnine pa bi morali sestaviti zapisnik in popis odtujenega imetja. V primeru, da vlom in nepooblaščena odtujitev našega inventarja ni potekala v skladu z zakonodajo, bomo podali kazensko prijavo in zahtevali povrnitev škode, ki je za nas vsekakor nenadomestljiva," napoveduje Derlić.

Zavračanje očitkov

Tarče jeznega pekarnarja pa zavračajo vse očitke. "Pekarna magdalenske mreže in odbor za Pekarno s tem nimata nič," poudarja Gregor Kosi iz omenjenega zavoda. "Ramiz je bil o vsem obveščen, vedel je, kdaj je rok izselitve. Občina se je do zadnjega trudila, da bi mu zagotovila prostore za društvo in skladišče. Zato mora zdaj sam nositi posledice. Dvomim pa, da bi v svojih prostorih tik pred začetkom prenove še hranil takšne dragocenosti."

Marja Guček iz Urada za kulturo in mladino Mestne občine Maribor zatrjuje, da so društvu MC IndiJanez ponudili štiri nadomestne prostore, a je vse ponudbe zavrnilo. "Ko sem bila prejšnji petek v stavbi, so bila vrata društvenih prostorov odprta. Kdo jih je odprl, ne vem. Je pa res, da sem naročila, naj vse stvari preselijo v prostore Hladilnice." Kdo je opravil selitev? "Delavci," pojasni Gučkova. "Kaj se je dogajalo pri selitvi, težko komentiram, ker me ni bilo zraven. Dejstvo je, da je vsa oprema shranjena v prostorih Hladilnice, do katere ima društvo dostop, a je še zmeraj ni dvignilo."

petek, julij 16, 2010

Leta 2021 ne želijo biti več gradbišče - Delo, 16.07.1010

V Pekarni iz alternative v institucijo - Večer, 16.07.2010

Datum: 16.7.2010 - Stran: MARIBOR
V Pekarni iz alternative v institucijo
Predstavili unikaten model javno-zasebnega partnerstva, za katerega upajo, da ne bo omejeval svobode umetniškega ustvarjanja

Ramiz Derlič pred nekdanjimi prostori  društva IndiJanez, v katere naj bi bilo minuli vikend vlomljeno
(Sašo Bizjak)
Ramiz Derlič pred nekdanjimi prostori društva IndiJanez, v katere naj bi bilo minuli vikend vlomljeno

Zgodovinski rep se v trikotniku med uporabniki Pekarne, lastnico kompleksa Mestno občino Maribor (MOM) in javnim zavodom MKC vije že vsaj šestnajst let, od zasedbe kompleksa. V tem času se je bolj podajala kot resnično premislila ideja, da bi bilo treba strukturirati odnose med omenjenimi akterji in jih institucionalizirati tako, da ne bo trpela svoboda umetniškega ustvarjanja. Z upravljalskim modelom, ki ga je leto in pol oblikovala delovna skupina, sestavljena iz uporabnikov Pekarne in predstavnikov MOM in MKC kot bodočega upravitelja, in ki ga je že potrdil mestni svet, je ta korak storjen.

Predlagani upravljalski model predvideva dva nivoja uporabe prostorov: programskega in projektnega. "Odločitev za omenjeno delitev je sledila logiki dogodkov, ki se odvijajo v Pekarni. Tako smo želeli ohraniti kontinuiteto delovanja in živost novih pobud ter jim omogočiti delovanje," je na tiskovni konferenci ob predstavitvi modela povedal Borut Osonkar iz Zavoda PIP - regionalno stičišče nevladnih organizacij Podravja. Izvajalci programov bodo svoje vloge in prijave tako oddali na razpisih, o njih pa bo odločal programski svet, o sestavi katerega je delovna skupina razpravljala najdlje. Sedemčlanski programski svet bodo tako sestavljali: trije predstavniki, ki jih bodo preko občnega zbora predlagali uporabniki sami, trije predstavniki, predlagani od strokovne javnosti, ki jo oblikuje MKC, in en predstavnik, ki ga bo izbral programski koordinator. MKC je bilo predano administrativno-tehnično vzdrževanje kompleksa in je nosilec upravljalskih pravic za prvo zgradbo, sledile pa bodo tudi druge, ki so trenutno še v upravljanju občine. Upravitelj namreč zagotavlja, da center lahko administrativno-tehnično nemoteno izvaja svoje delovanje.

Do konca leta naj bi bile dorečene tudi podrobnosti, določena naj bi bila vsa razmerja in poslovniki. "Kot vse kaže, bomo imeli primer uspešnega javno-zasebnega partnerstva novega tipa, kjer nista na eni strani država in davkoplačevalski denar, na drugi pa gospodarski in profitni sektor. Na eni strani bo nekdo, ki mora biti servis javnosti, to je država, in na drugi javnost oziroma nevladne organizacije. To je tudi nova stopnja urejanja in strukturiranja odnosov med civilno družbo in državo. Če se bo naš primer izkazal kot dobra praksa, lahko služimo kot model še marsikje," je še povedal Osonkar.

URŠKA KEREŽI

ponedeljek, julij 12, 2010

Sobežnosti in druge ključne zgodbe - Večer, 12.07.2010

Datum: 12.7.2010 - Stran: KULTURA
Sobežnosti in druge ključne zgodbe
Z Gregorjem Kosijem, Natalijo R. Črnčec in Nino Šulin iz Pekarne o Pekarni

Natalija R. Črnčec, Gregor Kosi, Nina Šulin
(Sašo Bizjak)
Natalija R. Črnčec, Gregor Kosi, Nina Šulin

Med pomembna kulturna žarišča bodoče EPK Maribor 2012 sodi tudi kulturni center Pekarna - magdalenska mreža, kot utelešenje civilnodružbenih pobud in najsvobodnejše kreativnosti v okviru nevladnega sektorja v mestu. Šestnajstletnico praznuje pravkar, v ključnem letu svojega obstoja je: začenja se obnova vseh petih objektov na območju nekdanjega vojaškega kompleksa in sprememba modela upravljanja.

Z direktorjem zavoda Pekarna - magdalenska mreža, Gregorjem Kosijem, slikarko, dolgoletno ''pekarnarko'' Natalijo R. Črnčec in slikarko, kostumografko Nino Šulin smo začeli pogovor ob izjemni razstavi Sobežnosti#16, ki je velika kolektivna likovno-scensko-glasbena instalacija, posvečena jubileju. Soavtor glasbe je še Andrej Hrvatin.

Zadnja leta je Pekarna v javnosti manj središče urbane kulture in bolj politično ''igrišče'', kjer je tekel oster boj za obstoj in statusno-pravno-formalne okvire. Institucionalno je bila Pekarna zmeraj ranljiva, parcela sredi mesta je zbujala apetite vsakokratnih raznovrstnih lobijev - političnih in kapitalskih?

Kosi: ''Gotovo je bil boj za ohranitev Pekarne znotraj mariborske politične realnosti odmevnejši od njene kulturne in socialne vloge. Nam sta ravno ta boj in prizadevanje za prenovo, ki bo vzpodbudila razvoj neodvisne kulture, omogočila, da smo veliko bolj poglobljeno pričeli reflektirati in tematizirati kulturno in socialno posebnost, ki jo Pekarna predstavlja ter jo postavljati v obzorje kulturne politike in mestotvornosti. Kot sam razumem Pekarno, ta nikoli ne sme pristati na vlogo geta ali nekakšne mestne niše, prej nasprotno, odmevati mora daleč preko zidov. Zaradi različnih predstav o statusu, podobi in vsebini Pekarne ter zaradi prakse samoorganizacije pa je njeno bistvo zmeraj ranljivo. Tako od znotraj kot od zunaj. Pekarnarke in pekarnarji znajo povedati, da so se v preteklosti večkrat pripeljale črne limuzine, gospodje iz njih pa so premerili celoten kompleks. Bili so apetiti, enkrat gradbeniški, drugič bančni, nazadnje se je govorilo o MTB. Ampak po drugi strani pa se je od zasedbe govorilo o prenovi objektov. Namembnost je bila jasno določena, zelo hitro pa se je začelo pod takratnim načelnikom za družbene dejavnosti, Goranom Rajićem, financirati programe in je bila urbana kultura prepoznana kot del javnega interesa. Občina jo je torej podpirala, hkrati pa se je v nekaterih pisarnah ves čas po malem kalkuliralo o njeni prihodnosti.''

A lahko bi se končalo huje, Pekarno na tej lokaciji ste ohranili, prenova je pred vrati.

Kosi: ''Zdi se mi, da je to velik uspeh za tiste pekarnarke in pekarnarje, ki so bili ali smo del nje in vsa ta leta vzdržujemo ustvarjalno in družbenokritično kondicijo. Mnogo relevantnega je zraslo v okvirih Pekarne: od festivala Nagib, Magdalene. Pomembne pa so predvsem majhne, samonikle, začasne zgodbe, ki se dogajajo morda neopazno, a so laboratorij in humus, da ne rečem najbolj konkretna praksa demokracije.''

Avtorstvo, razumljeno široko

Odločitev akademske slikarke za odprt, neinstitucionalen okvir vseskozi pri ustvarjalnem delu je zanimiva. Vaša dela, Natalija, zvečine predstavljate v Pekarni, zakaj?

Črnčec: ''Od leta 1995 sem v Pekarni, sicer pa učim likovno umetnost na Drugi gimnaziji. Pekarna je idealna za ustvarjalnosti, pa kakorkoli se je zunanji prostor spreminjal, kakršnikoli apetiti so bili, kakorkoli smo se tresli, a to je prostor, poln entuziazma posameznikov, ki delajo zaradi ustvarjalnosti. V Mariboru take čiste energije, ki bi bila zares 'surova', v najbolj izvorni, primitivni obliki ustvarjalnosti drugje ne vidim. Kar nastaja v Pekarni, v glavnem ni podprto z nobenimi sredstvi. Gre res za neko notranjo nujo ustvarjalcev, ki tam ustvarjamo, za čisto predanost umetnosti. Dela, ki jih tam razstavljamo, niso tam zaradi kakršnekoli računice, ampak zaradi postavitve same. Če bi bila ustvarjalka, ki bi živela od ustvarjanja, bi mogoče morala gledati drugače. Ustvarjalnost lahko jemljem kot prestiž vizualnega, lepega, kar me napolnjuje. Vseh 15 let, odkar sem v Pekarni, sem tukaj srečala ogromno sorodnih duš, sogovornikov, pri katerih lahko še prepoznaš to energijo. Na uradni sceni se velikokrat umika. Druge zgodbe se odvijajo, ustvarjalec izgublja svojo težo. 'Javno' umetnost morda usmerja čisto nekaj drugega. Meni je alternativa bližja, ker je polje svobode, zavezan si samo lastnemu občutku, svojemu znanju in širini. Institucije imajo preveliko moč in vsebina izginja. Verjamem, da umetnost mora nastajati iz notranje nuje.''

Tudi publika je v Pekarni precej drugačna?

Črnčec: ''Da in ne, interesi so drugačni. Čeprav prihaja tudi klientela, ki je ne bi pričakovali in smo presenečeni.''

Kosi:''Institucije v umetnosti zelo krčijo polje avtorstva. Dovolijo ti, da jim daš produkt, potem pa ga zapakirajo v svojo celostno podobo. Pri nas avtorstvo razumemo veliko bolj široko. Drug problem je, da morajo institucije plasirati trende in jih zadovoljevati, prikimavati imperativu potrošnje. Umetnostni trg je zelo klientelistična in zaprta zgodba. Vsa ta mašinerija umetnika skastrira. Samo če nisi eksistencialno odvisen od umetnosti in njenih gospodov ter si obenem del skupnosti, ki ji lahko zaupaš, ti ni treba sodelovati v obči razprodaji.''

Če pogledamo vaš zadnji projekt Sobežnosti, demonstrira na najboljši možni način kolektivno delo, tako značilno za okvire Pekarne

Črnčec: ''Najverjetneje gre za čisto preprosto formulo: človeka poznaš, zaupaš mu in potem lahko ustvarjaš skupaj. Sobežnosti ni projekt, ki bi bil zelo načrtovan, ki bi slonel na neki ideji, cilju, konceptu. Gre preprosto za pretok ustvarjalnosti, ki jo živimo že dlje časa in potem se vse skupaj samo sestavi.''

Kosi:''Gre za neke vrste popolno medsebojno zaupanje ustvarjalcev, zgodba je čisto enostavna, organska. Imam izkušnjo s konceptualnimi umetniki in je čisto drugače. Sam sem vrasel v organski način dela. Skupen jezik govorimo, to je vse.''

Šulin: "Naš način ustvarjanja ni v velikih besedah in konceptih je le preprost poskus. Končna postavitev, ki jo vidite na razstavi, pa mora pustiti sled. Delam po svoje, nekdo poleg mene pa dela prav tako po svoje, drugače, ampak vseeno podobno kot jaz. A ne delujemo po načelu umetniške grupe, ker tako ne znamo funkcionirati. Vsakdo mora obdržati svoj avtorski jaz, delovati čisto avtonomno in hkrati v dialogu z drugim."

Vseeno pa je pri vas vseh sodelujočih videti kontinuiteto?

Črnčec: ''Šlo nam je zgolj za predstavitev projekcije ob 16. obletnici Pekarne kot skupka posameznikov, za katere se včasih zdi, da nimamo nič skupnega, a se na koncu vedno sestavi v neko celoto, se nam zdi.''

Šulin:"Pa brez nekih namenov, da bomo delo palsirali še nekam. Ta postavitev deluje samo tu in zdaj."

Potapljači, alpinisti, pankerji pod isto streho

Socialna funkcija Pekarne je silno pomembna, pa izobraževalna, ki vse včasih celo ''prekrijejo'' kulturno. Stigma skvota, ''slabe družbe'' se vleče v Pekarni skozi ves čas obstoja do danes, ko vas obdaja novo blokovsko naselje.

Kosi: ''Pekarna je prototip družbene kohezivnosti, imamo potapljače, alpiniste pod svojo streho, pa slikarje, punkerje, metalce, mladež in starejše. Ni ločenosti, ki jo poznamo drugje. Zato mimogrede prihaja do projektov, ki bi jim drugje rekli multidisciplinarni, za katere bi morale jamčiti neke evropske direktive, tu pa se enostavno zgodijo. Morda zveni samovšečno, a ugotavljamo, da že počnemo projekte, za katere se drugje namenja milijone. Recimo famozni medkulturni dialog, nihče si ga čisto ne predstavlja, a v Pekarni poteka v praksi že dolgo. Občinarji večkrat pripeljejo kakšne delegacije iz tujine pogledat Pekarno. Teater in druge institucije so povsod, Pekarna pa je unikum.''

Zdaj se bo najprej v Pekarni zgradilo pisarne in mladinski hotel? Je vrstni red ustrezen?

Kosi: ''Verjetno ni, upravičujejo ga z dinamiko financiranja, ker je občina pridobila sredstva za določen tip vsebine in infrastrukture. A tudi sami za rezidenčne programe in gostujoče umetnike nujno potrebujemo youth hostel. Občina nam garantira, da bo fazno prenovila ves kompleks in to je bistveno. Poslanstvo Pekarne pa bo treba dobro operacionalizirati in odločno povedati, do kod iti, kaj je v našem primeru komercialna dejavnost, ki v Pekarno ne sodi. Prenovljeni kompleks bo namreč zahteval sofinanciranje iz lastnih dejavnosti. Delikatno bo in tega se zavedamo, obenem pa smo prepričani, da strokovne službe zelo dobro vedo, kaj je specifika Pekarne, ki jo je potrebno za vsako ceno podpirati.''

Črnčec: ''Druga opcija je bila selitev in je torej ta sedaj optimalna. Pogoji dela, požarna varnost, elektrika so problemi.''

Model vodenja zavoda Pekarna, ki bo sodil pod upraviteljstvo MKC, je za vas sprejemljiva rešitev?

Kosi: ''Seveda. ZUJIK (Zakon o uresničevanju javnega interesa v kulturi) predvideva takšno organiziranost, druga opcija je bila, da je upravitelj nevladna organizacija, ki pa ne more direktno dostopati do proračunskih sredstev, ki so nujna za delovanje kompleksa. Racionalnejša in stabilnejša rešitev je torej upravljanje Pekarne s strani MKC. Bo pa tovrstno sodelovanje javnega in nevladnega sektorja potrebno preizkusiti in po potrebi dopolnjevati ali spreminjati, saj v Sloveniji ni centra, ki bi funkcioniral na ta način. Vzeli smo najboljše z obeh strani, pri čemer se je občina odrekla kakršnemukoli direktnemu vplivu na vsebine. Programski svet Pekarne, ki bo odločal o vsebinah, je sestavljen zgolj iz uporabnikov in strokovne javnosti, lastnik in upravitelj v njem nimata glasu. V luči mariborske in slovenske perspektive gre za velik preskok v mišljenju in podpiranju nevladnega sektorja. Na pekarniški strani pa bo potrebno artikulirano in dogovorno prevzeti odgovornost za mišljenje in prakticiranje poslanstva Pekarne.''

Kateri projekti Pekarne so ob Nagibu in Magdaleni še pomenili izrazit preboj na sceni?

Kosi: ''Mnogi projekti so prerasli pekarniški okvir in postali institucije zase. Tudi ljudje, ki danes odločajo v mestu, so tukaj delovali, recimo mestni arhitekt Stojan Skalicky iz Mikrourbanike. Kar nekaj pomembnih bendov in slikarjev ter grafitarjev je izšlo iz Pekarne. Podobno je z mladinsko dejavnostjo - Pekarna ima dva mladinska centra, Infopeka pa je v letošnjem centru s strani Urada RS za mladino najbolje ocenjen mladinski center v Sloveniji. Vzdržujemo kondicijo na subkulturnih scenah, ki se ne želijo sprijazniti z družbeno realnostjo. Obenem smo politični aktivni in to v tistem najširšem pomenu, ki zadeva tematiziranje družbeno relevantnih tematik v javnem prostoru ter zato potreben aktivizem in civilni pogum. Po obnovi bo v Pekarni še izboljšana možnost, da pripeljemo ustvarjalce, ki verjamejo v zgodbo neodvisnih prostorov in alternativnih družbenosti. V Mariboru želimo slišati Einsturzende Neubauten in podobne kalibre. Nenazadnje imamo v Pekarni ljudi, ki so tovrsten nivo sposobni peljati in to že počnejo na drugih lokacijah, ker v Pekarni ni primerne infrastrukture. Še eno veliko bistvo Pekarne pa je prostovoljstvo - upanje brez razloga, ko ljudje delajo samo zato, ker radi delajo in se družijo, brez ekonomske računice. Imamo recimo projekt Maribajk, pri katerem fantje in dekleta popravljajo odslužena kolesa in jih vračajo v promet.''

Utegne prenova razrahljati celoten, zdaj zelo povezan sistem? Po ukinitvi MKC je edino Pekarna bila opozicija komercialnim prostorom, ki so mlade masovno pritegovali.

Kosi: ''Kako ohraniti kontinuiteto, ko se bomo selili po različnih prostorih, obenem pa še narediti kaj novega in ne izgubiti kritične osti, to je bistveno vprašanje.''

Pekarna in EPK?

Kosi: ''Zavod kot akterja, ki celovito tematizira neodvisno kulturo, ne zanimajo projekti, zanima nas platforma, ne pa drobtinice in sladkorčki, s čimer bi nekaj frcnili v to skupno malho. Seveda nas zanima močan koncept, a znotraj tega platforma, kjer nam bo nekdo zaupal na temelju našega znanja, izkušenj - bodisi da gre za rezidenčne programe ali kreativno godbo, ki Mariboru manjka, ali kaj tretjega. Recimo javni prostor ali začasno arhitekturo, s katerima se nihče poglobljeno ne ukvarja, vsaj ne v luči EPK. Kako področja, ločena od centra, kakršno je recimo Tezno, vključiti kreativno in trajnostno, ne pa pokroviteljsko in začasno. Naj bo spektakel, a naj se plasira še volja do ustvarjanja in sodelovanja v javnih zadevah. To bi bila zmaga.''



Sobežnosti#16, velika  kolektivna likovno-scensko-glasbena instalacija, posvečena jubileju
(Matjaž Wenzel)
Sobežnosti#16, velika kolektivna likovno-scensko-glasbena instalacija, posvečena jubileju
MELITA FORSTNERIČ HAJNŠEK

Infopeka začasno na Trgu revolucije - Večer, 06.07.2010

Datum: 6.7.2010 - Stran: MARIBOR
Infopeka začasno na Trgu revolucije

Ker se bo prenova mariborskega multikulturnega centra Pekarna končno začela, se bodo uporabniki, ki so doslej zasedali upravno stavbo ob železnici, morali po hitrem postopku izseliti. Začasno jih bo večina delovala v kontejnerjih ob dvorani Gustaf (ker bosta v prvi stavbi, ki bo deležna prenove, poslej mladinski hotel in MKC, bodo začasnim "kontejnerašem" v dogledni prihodnosti pač morali najti nadomestne stalne lokacije, mladinski informacijsko-svetovalni center Infopeka pa se je že v ponedeljek preselil v prostore že dolgo nedelujočega Mestnega mladinskega sveta (MMSM) na Trgu revolucije.


Darinko Kores Jacks

MARIBORSKA PEKARNA – MED AVTONOMIJO IN INSTITUCIONALIZACIJO - Radio Študent, 02.07.2010

MARIBORSKA PEKARNA – MED AVTONOMIJO IN INSTITUCIONALIZACIJO

Petek, 2. 7. 2010
APR



Obnova mariborskega Kulturnega centra Pekarna in določitev njegovega statusa počasi dobivata epilog. Toda bolj kot zidarsko-obnovitvena dela je za prihodnost in predvsem ustroj Pekarne pomemben model upravljanja centra, ki so ga v ponedeljek potrdili mariborski mestni svetniki. Sprejeti predlog je več kot leto dni usklajevala posebna mešana skupina, pri tem pa skušala ohraniti dosedanje poslanstvo, namen in avtonomijo Pekarne.

Obnova mariborskega Kulturnega centra Pekarna in določitev njegovega statusa počasi dobivata epilog. Že v ponedeljek naj bi na območju Pekarne zabrneli stroji in pričeli z obnovo centra, ki bo po besedah mariborskega župana Franca Kanglerja odigral pomembno vlogi pri projektu »Evropska prestolnica kulture 2012.«

Toda bolj kot zidarsko-obnovitvena dela je za prihodnost in predvsem ustroj Pekarne pomemben model upravljanja centra, ki so ga v ponedeljek potrdili mariborski mestni svetniki. Sprejeti predlog je več kot leto dni usklajevala posebna mešana skupina, sestavljena iz treh predstavnikov Odbora za pekarno, predstavnika regionalnega stičišča nevladnih organizacij Podravja, predstavnika Mladinskega centra Maribor in treh predstavnikov Urada za kulturo in mladino Mestne občine Maribor, pri tem pa skušala ohraniti dosedanje poslanstvo, namen in avtonomijo Pekarne. Za potrditev upravljalskega modela v mestnem svetu so sicer zavzemali predvsem »Pekarnarji«, s čimer so si želeli zagotoviti, da se bo ta tudi izvajal.

S potrditvijo upravljalskega modela so na videz zadovoljni vsi njegovi pripravljalci. Direktor urada za kulturo in mladino na Mestni občini Maribor, Aleš Novak, nam je za začetek predstavil, kaj le-ta prinaša novega v delovanje Pekarne:



Predstavnik regionalnega stičišča nevladnih organizacij Podravja, Borut Osonkar, je mnenja, da je bilo potrebno vse slabše razmere v kulturnem centru presekati. Čas pa bo po njegovem pokazal, če so to storili na pravi način.



Vprašanje o kondiciji Pekarne po 16-ih letih delovanja smo zastavili tudi Marku Brumnu, članu delovne skupine, ki je pripravila upravljavski model in delegatu v evropski mreži Trans Europe Halls:



Brumen sicer trdi, da kljub javno izraženim občinskim nameram o preselitvi Pekarne v preteklosti takšna bojazen ni bila utemeljena, tudi zaradi podpore, ki jo Pekarna uživa tako na domači kot tudi na mednarodni sceni. Težava je bila drugje:



Ne glede na prve odzive in zadovoljstvo pa je ob upravljavskem modelu moč ugotoviti, da ta kulturnemu centru avtonomijo prinaša le na področju programskega delovanja. Za to sta predvidena 7-članski programski svet in programski koordinator. Slednjega sestavljajo 3 predstavniki uporabnikov Pekarne, 3 člani iz vrst strokovne javnosti in član, ki ga predlaga programski koordinator, pripravljajo pa programsko strategijo.

Kljub avtonomnosti programskega sveta pa se zdi, da tudi upravitelj, to je Mladinski kulturni center Maribor, s potrditvijo programskega koordinatorja dobiva vpliv na programsko delovanje centra. Aleš Novak pravi, da so takšne bojazni odveč.



S takšnimi strahovi se ne ubada niti Borut Osonkar iz zavoda PIP, ki, zanimivo, upravljavski model tolmači drugače kot Novak. Slednji pravi, da v končni fazi programskega koordinatorja potrjuje upravitelj Pekarne, torej Mladinski kulturni center.



Da bodo imeli „Pekarnarji“ povsem proste roke pri programskem delovanju, pa je skeptičen vodja kluba MC Pekarna, Ramiz Delić, ki pa meni, da je izvirni greh v zakonodaji.



Pomisleke vzbuja tudi možnost, ki jo predvideva model upravljanja, da lahko Pekarna v primeru prostih kapacitet svoj prostor ponudi tudi drugim vsebinam. Se s tem pripirajo vrata komercialnim vsebinam. Direktor urada za kulturo in mladino na Mestni občini Maribor, Aleš Novak.



Možnosti vstopa komericalnih vsebin v Pekarno priznava Borut Osonkar, pri pa tem vidi ključno vlogo pri programskemu svetu in koordinatorju.



Če na nivoju programskega ustvarjanja Pekarna ohranja dobršen del neodvisnosti, pa bodo upravljalne pristojnosti v prihodnje povsem v rokah upravitelja Pekarne. To postaja že omenjeni Mladinski kulturni center Maribor. O tem, zakaj je temu tako in zakaj so v delovnem odboru pristali na okrnjeno avtonomijo pa predstavnik regionalnega stičišča nevladnih organizacij Podravja, Borut Osonkar.



Aleš Novak, pravzaprav edini povsem vzhičen nad potrjenim modelom, vidi nov status Pekarne kot dober vzorec, po katerem bi lahko v prihodnje urejevali tudi druge kulturne centre. Borut Osonkar na drugi strani meni, da bi morali odločati sami kulturni centri. Se pa z Novakom strinja, da potrjeni model utegne biti primer dobre prakse.



Končajmo v optimističnem tonu. Marko Brumen poudarja, da je po šestnajstih letih prišel čas za izbiro:



Kultivirala sta Nejc in Tadej.

Pekarnarji pakirajo kovčke - Dnevnik, 01.07.2010

Pekarnarji pakirajo kovčke

Izgradnja nove upravne stavbe KC Pekarna, v kateri bo tudi hostel, naj bi bila končana do pomladi

Maribor - S skoraj enoletno zamudo bodo v ponedeljek začeli obnavljati upravno stavbo kulturnega centra Pekarna, s čimer se bo zagnala prva faza dolgo pričakovane celovite revitalizacije najpomembnejšega mariborskega središča urbane kulture. Zeleno luč za izselitev Pekarne, ki se bo končala do nedelje, nato bo tam zahrumela Konstruktorjeva gradbena mehanizacija, je prižgal dogovor o modelu upravljanja, ki ga je v ponedeljek potrdil mariborski mestni svet in s katerim je zadovoljna večina uporabnikov. Ne pa vsi.

Nepojasnjeno zamujanje

Po prvotnem scenariju bi se morala prenova upravne stavbe začeti že avgusta lani. A je projekt, po katerem bodo bivši vojaški objekt preuredili v center mladinske kulture z mladinskim hotelom, ministrstvo za šolstvo in šport pa je zanj zagotovilo 800.000 "evropskih" evrov, obstal zaradi nikoli povsem pojasnjenih razlogov in se je zavlačeval iz meseca v mesec. Čakanje se je zdaj naposled končalo.

"Prenova je postala dejstvo," je poudaril Gregor Kosi, direktor zavoda Pekarna magdalenske mreže in predsednik Odbora za Pekarno. "Z modelom upravljanja smo zadovoljni, ker nam omogoča vrnitev objekta in tudi ohranitev avtonomije, obenem pa transparentno definira poslanstvo Pekarne in s tem nadaljevanje 'tradicije'. Prvi cilj je s tem dosežen." Po Kosijevih besedah bo Infopeka do prihodnje pomladi delovala na trgu Revolucije (bivši mladinski svet), preostali uporabniki pa se bodo vselili v zabojnike ob Gustafu.

Bodoči način upravljanja KC Pekarna pa kritizira Ramiz Derlić, ki vodi klub MC. "Preveč se vzpostavlja hierarhija odločanja," opozarja Derlić. "Prej smo bili uporabniki avtonomni, zdaj pa bo nad nami bdel neki programski koordinator. Poleg tega je predvidenih veliko dodatnih zaposlitev, med drugim bo kar 15 oseb v sistemu upravljanja, ki bi moral biti samo neka podporna tehnična služba. Zato nisem prepričan, da bo po prenovi to še Pekarna."

Kangler zaznal še eno protekcijo Ljubljane

Občinarjem se je na začetku leta zataknilo pri financiranju prenove Pekarninih objektov Lubadar in Hladilnica, saj niso bili izbrani na razpisu ministrstva za kulturo. V ponovnih prijavah za razpis je bila občina bolj uspešna in je za prenovo Hladilnice ta mesec uspela pridobiti 700.000 evrov iz evropskega sklada za regionalni razvoj, gradbena dela pa naj bi bila končana po letu dni. "Za projekt Lubadar smo v pričakovanju sklepa o uspešnem črpanju evropskega denarja," napoveduje mariborski župan Franc Kangler, ki obljublja, da bo celotni projekt prenove Pekarne, vreden približno osem milijonov evrov, končan leta 2012. Je pa župan v primeru Pekarne zaznal še en dokaz za "ljubljansko" diskriminiranje Maribora. "Čeprav ima Pekarna enak status kot Metelkova, ima ta planiranih 12 milijonov evrov državnega denarja in svojo postavko v državnem proračunu," je opozoril Kangler. "Maribor, ki bo bodoča evropska kulturna prestolnica, pa takšne postavke nima. Vse delamo z lastnimi in evropskimi sredstvi."

Maribor bi bil še evropska prestolnica mladih

Z obnovljeno Pekarno, s katero bo upravljal občinski zavod MKC, ima mariborski župan velike ambicije: "Septembra grem v Bruselj lobirat, da bi Maribor leta 2013 postal evropska prestolnica mladih. Obstaja pa tudi velika verjetnost, da bomo leta 2012 gostili svetovno mladinsko šahovsko prvenstvo," je prepričan Franc Kangler.

Mladinski hotel spomladi - Večer, 01.07.2010

Datum: 1.7.2010 - Stran: MARIBOR
Mladinski hotel spomladi
Konstruktor začenja prvi del okoli osem milijonov evrov vredne prenove Kulturnega centra Pekarna

Župan Maribora Franc Kangler je na včerajšnji tiskovni konferenci o prenovi Kulturnega centra (KC) Pekarna, vključenega v projekt Maribor - Evropska prestolnica kulture 2012, povedal, da je občinskim uradnikom za obnovo prvega dela bivšega vojašniškega kompleksa uspelo pridobiti preko 800 tisoč evrov evropskih sredstev. Drugo polovico bo prispevala občina. V objektu, kjer bo po novem sedež upravljavca Pekarne Mladinskega kulturnega centra (MKC), bo urejen mladinski hotel z 48 ležišči. Prenova upravne stavbe se bo z večmesečno zamudo začela v ponedeljek, je dejal Emanuel Čerček, županov svetovalec za investicije, in zaključila spomladi 2011. Za izvajalca gradbenih del, po pogodbi definiranih s fiksno ceno na ključ, je bilo med tremi ponudniki izbrano mariborsko gradbeno podjetje Konstruktor VGR.

Direktor občinskega urada za kulturo in mladino Aleš Novak ocenjuje, da se je Pekarna v 16 letih delovanja, kljub težkim in neurejenim razmeram, razvila v pomembno mestno, regionalno in državno središče urbane in mladinske kulture, in napoveduje: "Po zaključku prenove bo to območje postalo mednarodno prepoznaven center mladinske kulture in turizma."

Potem ko so pretekli ponedeljek na seji mestnega sveta občine Maribor mestni svetniki kljub ostremu nestrinjanju Ramiza Derliča iz društva IndiJanez, enega od uporabnikov KC Pekarna, da predlagani model upravljanja Pekarne ni optimalen, ta model potrdili, so z novo obliko upravljanja soglašali tudi včerajšnji govorniki. Vsi po vrsti so izpostavili vzorno sodelovanje med pekarnarji, MKC-jem in občinarji in povzdigovali bodoče delovanje prerojenega kulturnega centra. Direktorica MKC Nina Arsenovič meni, da je model, ki bo (umetniške, gostinske ...) aktivnosti urejal z razpisi, dober za lastnico objekta občino Maribor, MKC kot adiminstrativno-tehničnega upravljavca in uporabnike kompleksa. "Za programsko dogajanje bo odgovoren programski svet, sestavljen iz sedmih predstavnikov strokovne javnosti in uporabnikov," poudarja Arsenovičeva.

Zbrani so še pojasnili, da bodo druge faze okoli osem milijonov evrov vrednega projekta prenove Pekarne začeli takoj, ko bo mogoče. 700 tisoč evrov za Hladilnico je že zagotovljenih. Na občini v teh dneh pričakujejo še pozitiven sklep Službe za lokalno samoupravo in regionalno politiko za tretjo fazo oziroma obnovo Lubadarja. "Pekarna je prioriteta - ne glede na to, kdo bo kot župan v naslednjem mandatu vodil mesto," zaključuje Franc Kangler.

NINA AMBROŽ

Radio Študent 30.06.2010



Mestna občina Maribor in zavod Mladinski kulturni center Maribor sta organizirala tiskovno konferenco ob začetku prenove Kulturnega centra Pekarna. Obnova bo potekala v sklopu priprave na projekt Evropska prestolnica kulture 2012, seveda pa jo s strani uporabnikov Pekarne spremlja marsikateri dvom, saj trenja med občino in Pekarno obstajajo že dlje časa. O tiskovni konferenci smo najprej govorili z direktorico javnega Zavoda Mladinski kulturni center Maribor Nino Arsenovič.



Kaj pa si o obnovi in delovanju Pekarne po njej misli predstavnik Zavoda Pekarna Magdalenske mreže Gregor Kosi, ki je sicer zadovoljen s potrditvijo predloga upravnega modela in je tudi sodeloval pri odboru, ki je vodil pogovore o obnovi s predstavniki Mestne občine Maribor in Mladinskega centra Maribor.



O dolžini obnove in bojaznih, ki jo spremljajo glede borbe za status Pekarne, nam je Kosi povedal sledeče:



Arsenovičeva pravi, da se Mladinski kulturni center Maribor ne bo vmešaval v program Pekarne, njegova funkcija naj bi bila sledeča.



Govorili smo tudi z Ramizom Derlićem, vodjo kluba MC Pekarna, ki vidi - kar se tiče upravljanja Mladinskega kulturnega centra s Pekarno - prvi problem pri zakonodaji.



Ministrstvo

Izgon alternative in izguba avtonomije? - Dobro Jutro, 28.06.2010

Izgon alternative in izguba avtonomije?

28.06.2010

Petega julija se začenja prenova nekdanjega vojaškega objekta Pekarna, sedanjega mariborskega središča urbane in mladinske kulture, ki te dni praznuje 16-letnico obstoja in se očitno seli iz središča mesta.

Bo sporočilo na vhodu v Pekarno po prvih gradbenih posegih še veljalo?

Veliko ostrih besed je bilo izrečenih na temo Pekarne v zadnjih dveh letih županovanja Franca Kanglerja, saj kljub številnim okroglim mizam in tudi (ne)formalnim pogovorom niso našli skupnega jezika. Prenova objekta se je zato preložila z lanskega avgusta na letošnji julij. Pekarna, ki ima zagotovo večji sloves od ljubljanske Metelkove, se v nasprotju z ljubljanskim centrom kulture spreminja v sodobni kulturni center v slogu prenovljenega Kina Šiške, ki ga s starim izročilom druži samo še ime, kar najverjetneje pomeni tudi izgon alternativne kulture neznano kam.

"Janković je Metelkovi pustil avtonomijo, prav tako je dal prostore brezplačno v najem. Za Pekarno pa bo obnova, kot so si jo zamislili v Mariboru, pomenila birokratizirano in institucionalizirano delovanje," je za Dobro jutro bistveno razliko med "novo Metelkovo" in "novo Pekarno" razložil Ramiz Derlić, vodja Kluba MC, ki ima v Pekarni najboljši program in največji obisk. Zaradi posega v avtonomnost se bo izgubila tudi spontanost, ki je glavni adut celotnega dogajanja. "Hostel bi temu objektu zagotovo dvignil obisk, težava pa je, ker se nismo držali začrtanih smernic, celovitosti podobe Pekarne," je dejal Derlić in dodal, da bi Pekarna že pred padcem prve opeke morala imeti zagotovljen denar za celovito dejavnost.

"Sedaj bo vsebina stavbe odvisna od razpisa," je še opozoril. Po njegovih besedah je v Evropi kar nekaj centrov, ki so konceptualno podobni novi mariborski Pekarni, vsi pa bolj ali manj niso prazni. Drugače pa razmišlja Gregor Kosi, direktor nevladne organizacije Pekarna magdalenske mreže (PMM), ki pravi, da so pekarnarji iz drugačne kulture naredili javni interes. "Tudi občina je prepoznala kakovost in vrednost teh dejavnosti, jih začela deloma sofinancirati in danes je tovrstna kultura nekaj normalnega," je pojasnil Kosi.

Kosijevo organizacijo številni mariborski alternativci in obiskovalci Pekarne v šali označujejo za glumart oziroma provladno organizacijo, saj je v veliki večini odvisna prav od državnih razpisov, brez večjega obiska, od projekta do projekta. "Neprimerno je, da se združita takšni dve instituciji, kot sta MKC in Pekarna," se strinja z alternativnimi delavci tudi Dušan Hedl, eden od vidnejših predstavnikov alternativne kulture pri nas. Pravi, da naj bi v novi Pekarni za programsko in tehnično koordinacijo redno zaposlili kar 15 ljudi iz PMM in MKC. "Za to je dovolj en sam človek, s tem se samo hromi podjetniška kredibilnost alternativne kulture," je še opozoril.

Pekarnarji gredo že od vsega začetka v nos stanovalcem MTB poslovno-stanovanjskega kompleksa Magdalena, zgrajenega leta 2007. Tudi župan Kangler je hotel Pekarno premestiti na drugo lokacijo. "Nekateri stanovalci se vedejo, kot da je Magdalena stala pred Pekarno in ne obratno, zato jih niti policisti ne jemljejo več resno, ko kličejo 'na pomoč'. Če si ti stanovalci predstavljajo, da so kupili luksuzno stanovanje s pogledom na morje, se zelo motijo," se pridušajo redni obiskovalci Pekarne.

Avtor: Besedilo in foto: Marko Pigac

Pridite in videli boste punk! - Dostop.si, 26.06.2010

Pridite in videli boste punk!

26.6.2010 14:42

Festival Pri'i pa vi'i se je rodil na prelomu tisočletja v dvorani Gustaf, ko so člani skupin Muškat Hamburg in Blutwurst staknili glave skupaj ter se odločili ponuditi delček svoje gastronomske in rokerske kulture v domači Pekarni, kjer tudi redno vadijo.


Občinstvo željno dobrega starega punka je festival takoj vzelo za svoj, vendar so se člani obeh skupin, kjub vsemu zbali, da bi se njunih vsakoletnih nastopov ljudje prehitro naveličali, zato so že takoj drugo leto na festival povabili goste. Sami pravijo, da pri tem niso skrivali svoje izbirčnosti, saj si težko prisluženo članstvo v takšnem cehu lahko pridobiš samo na en način, da prideš in vidiš, naslednje leto pa se prireditve znova udeležiš, ponavadi brez posebnega povabila.

V desetih zaporednih letih delovanja jim je na ta preprost, vendar zelo učinkovit način uspelo na oder pripeljati ogromno, zdaj že kultnih punkrockerskih skupin iz severovzhodne Slovenije. Veliko teh skupin je bilo nad festivalom tako navdušeno, da so se z veseljem znova vračali na oderske deske dvorane Gustaf, zato vsako leto lahko slišimo pristni punk iz ojačevalcev skupin Živi Zid iz Drobtincev, Malo Morgen iz Maribora, Dr. Zero iz Sladkega Vrha, Šentiljčane Cosa Nostra, Rukolo in pa seveda ustanovitelje festivala Muškat Hamburg in Blutwurst. Festival se odvija vsako leto 25.6., kar sovpada z otvoritvjo največjega mariborskega festivala Lent in predstavlja neko alternativo velikemu komercialnemu festivalu. Pri'i pa vi'i je namreč popolnoma brezplačen festival, kjer vas bodo kljub današnjemu krutemu kapitalizmu ob prihodu najprej počastili z domače pripravljeno večerjo iz žara, nato pa še z veliko mero dobrega punka. Mislim, da bi si lahko pri takšnih festivalih in njihovi brezplačni organizaciji, kjer denar nima pomena in največjo vlogo igrajo prijatelstvo, solidarnost in entuziazem za vzgled vzel marsikdo, še posebej pa naši politiki, ki danes ne vidijo več druga, kot potiskan papir, ki mu po domače rečemo tudi denar.



Zanimivo, kako se pozna pozitivno in neizkoriščevalsko naravnan duh festivala tudi pri obisku koncertov, kjer izraza predskupina sploh več ne poznajo, saj publika enako dobro in nič manj številčno podpira prvo skupino, ki je bila tokrat Živi Zid in tiso čisto na koncu, katere mesto si je letos pridobila izključno ženska postavitev v skupini Rukola. Takšne stvari, ki so me po navadi najbolj motile so tukaj enostavno izginile in tista punkerska solidarnost je končno spet prišla do izraza. Da, tudi punkerska solidarnost ni več tako samoumevna, kot je bila včasih. Organizatorji si prav zaradi tega srčno želijo še vsaj naslednjih dvajset zaporednih festivalskih obletnic, katere je po njihovih besedah najprej treba preživeti, kar pa danes zahteva že veliko iznajdljivosti, priložnost pa vidijo v bližajoči se EPK (Evropski prestolnici kulture, Maribor 2012), ko bo na razpolago več denarja kot drugače, le pri vodilnih je potrebno nekoliko več »punkerskega« razmišljanja, da se bo ta denar dejansko porabil za kulturne projekte in ne za drage obleke njihovih soprog.

Pa ne bom več utrujal s tem kako si vsi nezasluženo polnijo že itak prepolne žepe denarja, bom raje rekel, da naš Svet še nekako funkcionira prav zaradi takšnih festivalov, kot je Pri'i pa vi'i, kjer ni polnjenja žepov in je sebičnost tujka tudi vsem redarjem, natakarjem in natakaricam, profesionalnim ozvočevalcem, »žar mojstrom«, ki že desetletje festival brezplačno podpirajo. Kdor pa povedanemu ne verjame se prireditve očitno še ni udeležil in ko se boste odločili, da se tudi sami prepričate, morate ...prit pa videt!




Matej REGENT Živa ČONKAŠ



Deset let Pri"i pa vi"i - 7DNI, 23.06.2010

7DNI - sreda, 23. junij 2010
vibracije
Deset let Pri"i pa vi"i
V petek bo v dvorani Gustaf v mariborski Pekarni deseti festival Pri"i pa vi"i, tradicionalno srečanje mariborskih in okoliških rokovskih skupin.

Na festivalu Pri"i pa vi"i je oder vedno poln.
"Davnega poletja 2001 smo se ob pomanjkanju domače rokovske ponudbe člani skupin Muškat Hamburg in Blutwurst odločili uprizoriti lasten koncert ter tako napolniti pekarniško dvorano Gustaf, prireditev je Muškatov basist Silvo poimenoval kar Pri"i pa vi"i. Ker je bila lepo sprejeta pri občinstvu in pri izvajalcih, smo naslednje leto že povabili prve goste, prijateljske bende - in vsako leto nas je bilo več," razlaga Said Bešlagič, kitarist in pevec Blutwurstov in eden izmed motorjev festivala.

Festival ima zdaj celo mednarodne goste. Letos že desetič zapored bo torej zadnji petek v mesecu juniju, zmerom na dan odprtja Festivala Lent, vnovič koncert. Brez plačila vstopnine in v duhu prijateljskega srečanja bendov, obiskovalci pa lahko pomalicajo tudi kakšno specialiteto z žara.

Nastopili bodo Muškat Hamburg, ki po uspešnem prvencu Uživaj pokončno že pripravljajo svoj drugi album, Blutwurst, ki so nazadnje nastopili v Mostarju in Sarajevu. Živi zid prihajajo iz Drobtincev in so stalnica naše prireditve že od leta 2002, Dr. Zero so avtorji plošče Dirty way, slovijo s hiti, kakršni so Adios amigos, Shotdown ter Speed devil. Cosanostra prihajajo iz Sladkega Vrha, kjer vadijo in tudi prirejajo rokovske prireditve. Malo morgen so iz Maribora, najlepšega mesta na svetu, o njem tudi radi prepevajo. Rukola, Eva, Katja in Lea so najmlajše in najlepše predstavnice Pri"i pa vi"i. Samo za denar so trio iz Stare Nove vasi, ki preigrava pesmi Centra za dehumanizacijo. Narikače so prijatelji iz Zagreba, ki so svoje vrste letos okrepili z novim pevcem.

"Torej, dobimo se na državni praznik, 25. junija, enkrat proti večeru, pred dvorano Gustaf v Pekarni. Vstopnine ni, ob glasbi pa bo še veliko druge družabnosti ter resnih in manj resnih pogovorov," vabi Bešlagič. (ld)

Programski svet že zelo aktiven - Maribor 2012 EPK, 24.06.2010

Programski svet že zelo aktiven

Predsednik programskega sveta zavoda Maribor 2012 Tomaž Pandur želi dinamično komunicirati in kreativno sodelovati z vsemi neinstitucionalnimi in institucionalnimi organizacijami

24. 6. 2010 Programski svet Evropske prestolnice kulture Maribor 2012 je pod vodstvom Tomaža Pandurja takoj po konstitutivni seji začel z intenzivnimi aktivnostmi. Tako bo na jutrišnji seji, sklicani sicer na praznični dan, evropska prestolnica kulture že dobila programske smernice, rdečo nit prireditev in projektov, predsednik Tomaž Pandur pa je danes začel tudi serijo pogovorov z mariborskimi kulturnimi ustvarjalci, ki bi naj soustvarjali program EPK.

Tomaž Pandur, predsednik programskega sveta Maribor 2012: "Želimo sodelovanje. S temi pogovori bom sondiral projekte po posameznih sklopih in ustvarjalcem predstavil svojo vizijo. Programski svet bo dinamično komuniciral in kreativno sodeloval z vsemi neinstitucionalnimi in institucionalnimi organizacijami v mestu, ki lahko tvorno prispevajo k novi programski identiteti EPK. Že prvi pogovor je bil zelo konstruktiven, usmerjen v prihodnost in sodelovanje."

Serijo pogovor o programskih izhodiščih EPK je Tomaž Pandur začel s KID Kibla in njenim podpredsednikom Dejanom Pestotnikom ter zavodom Pekarna magdalenske mreže, ki ga je predstavljal namestnik direktorja Borut Wenzel. Na pogovoru je bil tudi Peter Tomaž Dobrila, direktor direktorata za umetnost ministrstva za kulturo.

Djembabe v Gustafu - Dostop.si, 24.06.2010

Djembabe v Gustafu

24.6.2010 10:28

V ritmu in duhu afriških melodij je v sredo, 23. junija 2010, v prostorih Gustafa potekal dogodek povezan z glasbo, plesom, filmom in fotografijami z žensko tolkalsko zasedbo Djembabe.

Djembabe je slovenska ženska tolkalska skupina. Za ustvarjanje njihove glasbe iščejo navdih v tradicionalnih zahodnoafriških ritmih, katere prefinjeno povežejo z našimi slovenskimi tradicionalnimi pesmimi.

December 2009 je moral biti za njih nepozaben, saj so se ravno zaradi strasti do te glasbe, dekleta odpravila v Afriko, natančneje Mali. Tam so doživele pristni odnos ljudi, njihov odnos do glasbe ter njihov vsakdanji ritem življenja. Njihova strast do raziskovanje tolkal jih je pripeljala celo tako daleč, da so v polni meri izkusile moč afriških glasbil. Imele so moč nastopati tudi na tamkajšnjih porokah, zabavah, rojstvih… Po njihovih besedah je bilo to več kot so pričakovale.

Dekleta ustvarjajo oz. oddajajo energijo, skozi katero se prepleta nežnost, mističnost, preprostost in pa divjost. Članice skupine Djembabe so Tina Sovič, Karolina Bucka, Tamara Povh, Petra Hudrap, Asja Grauf in Naike Makuc. To so dekleta, katera skozi glasbo ustvarjajo nek medkulturni dialog.



Vsi, ki ste zamudili njihov današnji nastop, si jih lahko ogledate na Lent festivalu Artkamp in sicer, 10. julija, do takrat pa se lahko zadovoljite s klikom na spodnji video.




Tjaša POTOČNIK Matej GOZNIK