"Pozivamo vas, da kot predstavniki prebivalcev tega mesta zaščitite njegovo neodvisno kulturo in celovitost obnove Pekarne ter zadeve GMS - 469 ne uvrstite na dnevni red," je Odbor za Pekarno v ponedeljek odločno apeliral na mestne svetnike. In še preden so pekarnarji razvili transparente, s katerimi so se za to priložnost oborožili, so tokrat tudi uspeli. Podžupan Andrej Verlič je sprejemanje dokumenta identifikacije investicijskega projekta (DIIP 2009), za investicijo v mladinsko-turistično infrastrukturo Mladinski kulturni center Pekarna, ki nosi birokratsko oznako GMS - 469, dejansko prekinil. A ne brez razloga in le kot znak dobre volje. Nevladnikom v prid, ob javnih zavezah župana Franca Kanglerja, govorijo tudi pravne podlage.
Podvajanje dokumentov
Mestni svet je že 17. decembra 2007 potrdil DIIP za celovito prenovo Pekarne ter hkrati pooblastil župana za vse dopolnitve, ki bi bile potrebne za prijavo na razpise in pridobivanje evropskih sredstev. Občinski Urad za kulturo in mladino je najprej zamudil priložnost za kandidaturo na javnem razpisu Ministrstva za kulturo septembra lani, nato pa investicijsko in projektno dokumentacijo za celovito prenovo kompleksa začel prilagajati in podrejati prijavi na drugi rok javnega razpisa Urada RS za mladino, Sofinanciranje naložb v mladinske prenočitvene kapacitete, ki se bo zaključil 9. februarja.
Pri tem so v občinskem uradu pri pripravi dokumentacije zavrgli načelo celovitosti ter pripravili novi DIIP 2009, ki se nanaša le na upravno stavbo znotraj Pekarne, MKC pa, kot nosilcu prijave na razpis, brez predhodne obravnave v statutarnopravni komisiji na seji mestnega sveta podelili stavbno pravico ter posledično tudi status bodočega upravljavca kompleksa. Pri pripravi omenjenega gradiva urad tako ni upošteval niti pripomb niti opozoril Odbora za Pekarno, ki predstavlja večino aktivnih uporabnikov in ustvarjalcev v kompleksu, o čemer smo že večkrat pisali, ter s tem hkrati zanikal Kanglerjevo izjavo: "Brez dialoga in konsenza se ne bo zgodilo nič! Vsak strah je odveč!"
Nasprotovanje razvojnemu programu
Katero izmed poti bo MOM po včerajšnji prekinitvi sprejemanja DIIP 2009 na seji mestnega sveta torej nadaljevala? Bo brez razmisleka in dogovora o nadomestnih prostorih ukinjal kulturne, umetniške in športne aktivnosti, ki imajo svoje prostore trenutno v prvem nadstropju upravne stavbe, kjer naj bi bile po prenovi predvidene pisarne za MKC, kot je predvideno v DIIP 2009? Ne nazadnje je vsesplošno prejudiciranje upravljanja kompleksa v podobi obstoječega javnega zavoda MKC tudi v nasprotju s sprejetimi izhodišči Načrta razvojnega programa MOM 2006-2009, ponovno pa povozi tudi Kanglerjevi javni zavezi "... bodoči upravitelj, za katerega pa se bomo morali dogovoriti z dialogom in konsenzom" ter "potrebno je ali ustanoviti novi zavod ali se dogovoriti z MKC, da se pravno-formalno razmerja uredijo".
Razlogi za nezaupanje odpravljeni?
Podžupan Verlič obljublja: "Na ta način, da smo prekinili sprejemanje DIIP 2009, smo pridobili čas za pripravo dopolnitve obstoječega DIIP iz leta 2007, s katerim se bomo prijavili na razpis 9. februarja." V tem času pa želijo z Uradom RS za mladino, ki je omenjena sredstva razpisal, doseči tudi dogovor, da umaknejo pogoj o dodelitvi stavbne pravice. "S tem bi odpravili dva poglavitna razloga za nezaupanje s strani Odbora za Pekarno," dodaja Verlič.
Odprta ostaja še tretja zgodba, povezana z modelom upravljanja. Tudi tukaj naj bi se pogovori intenzivno nadaljevali, saj "želimo zbližati stališča in skupaj prijaviti projekt", zaključi Verlič. Razlogov in potrebe za ustanovitev novega zavoda naj ne bi bilo, medtem ko je reorganizacija obstoječega MKC v MKC Pekarna, ki se je še pred ustanovitvijo že znašel v DIIP 2009, nujna, ni pa vezana na datum izteka razpisa, 9. februarja. Če bodo nasprotja presežena in soglasje sprejeto, mestni svet o novem DIIP ne bo glasoval. Člane mestnega sveta bodo le obvestili o rešitvi problema z razširitvijo oziroma dopolnitvijo obstoječega iz leta 2007.