Večer, 29.4.2006 (pdf)
Na tokratni turneji ga bodo spremljali hrvaški postrokerji Tena Novak - Suzuki glasbeno ustvarjanje razume kot "stalno skladanje", pripravljenost za spontano iznajdbo skladbe
Koncertni cikel Ivanove postne muze prinaša v četrtek, 4.maja, obrok pristnega rokovskega eksperimenta. Kulturni center Pekarna bo utripal v znamenju "komponiranja trenutka". Z izrazom Suzuki označuje srečevanja med glasbeno preteklostjo in sodobnostjo, predvsem pa izogibanje žanrski ali izrazni vkalupljenosti. Zvočnost, ki se zastavlja, dogaja in izpelje na odru.
Zgodba o Damu Suzukiju ima znamenja kulta. Kot dvajsetletnika so ga člani zasedbe CAN srečali na neki ulici v Münchnu, kjer je izvajal vokalne akrobacije, nekakšen šamanističen obred. To se je dogajalo ravno v času, ko sta Holgar Czukay in Jaki Liebezeit iskala nadomestilo za pevca Malcolma Mooneya. Slednji je po prvencu Monster Movie zapustil skupino. Odločitev je bila očitno zelo enostavna, saj je Suzuki že zvečer istega dne nastopil s skupino. Pisalo se je leto 1970. Vse ostalo je zgodovina. CAN so postali sinonim za rokovski eksperiment, iskanje zvočnih zmožnosti in prepletanje roka z elektroakustičnimi izvajanji Stockhausna in drugih. Njihovo delovanje je postalo temelj sodobnemu elektru, nojzu, transu, industriali... Obenem so CAN do vrhunca pripeljali spontanost muziciranja in prepuščanje odru. Suzukijevo značilno petje, pogosto mrmranje, ki zna že v naslednjem trenutku preiti v manično kričanje, ter samosvoj jezik, znotraj katerega svobodno improvizira, sta obeležila nekaj najboljših albumov skupine, med drugim Tago Mago (1971) in Ege Bamyasi (1972). Seveda ne čudi, da je Suzuki na podobno samosvoj način skupino tudi zapustil. Sredi sedemdesetih je postal Jehovova priča in se glasbeno upokojil.V letu 1983 se je vrnil v glasbo. Dobesedno. Ustanovil je Damo Suzuki"s network, ki ga sestavljajo podobno misleči glasbeniki. V praksi to pomeni, da z glasbeniki ne vadi, ne dogovarja programa in se izogiba improvizaciji kot normirani jazzovski kategoriji. Glasbeno ustvarjanje razume kot "stalno skladanje", stalno pripravljenost za spontano iznajdbo skladbe. Čisto zvočno ustvarjanje trenutka kot izziv za vse vpletene.Na Neverending touru Damo potuje po svetu in koncertira z različnimi glasbeniki in skupinami (ti. sound carriers). Prepotoval je vse celine in igral tako z afriškimi domačini kot bostonskimi velikani Cul de sac. Tokrat pa se odpravlja na turnejo s hrvaško zasedbo Tena Novak.Tena Novak so najvidnejši hrvaški postrok band. Nastali iz Kukuriku street, Zvonko i gradski ured za kulturu in drugih zagrebških skupin, združujejo krautrock in progresivni rok s prefinjeno psihedelijo, obenem pa zvočne kompozicije sprehajajo po zakulisju trip hopa in sodobne elektronike. Impresivni glasbeni zalogaj, ki ob podpori videoprojekcij pomeni vrhunsko glasbeno doživetje. Skupaj s Suzukijem - 4. maja ob 22h - v dvorani Gustaf mariborske Pekarne.
Gregor Kosi, Iniciativa Radio Ivan
sreda, maj 03, 2006
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar