2. edicija festivala Dokumentarci v Mariboru (2. 11.–6. 11.)
V zadnjem desetletju se je pri nas zanimanje za dokumentarni film prav neverjetno povečalo. Lahko bi rekli, da se je vse skupaj začelo s sekcijo za dokumentarni film znotraj ljubljanskega filmskega festivala, se nadaljevalo z njeno osamosvojitvijo na eni in novo porojeno kinotečno nanizanko D-Day: dan za dokumentarec na drugi strani, kulminiralo pa tako v večji produkciji dokumentarnih del kot tudi rojstvu novih manifestacij, ki promovirajo to specifično formo filmskega izraza. Ena izmed slednjih, ki nam z ambiciozno zastavljenim konceptom in bogatim ter raznovrstnim programom omogoča dober vpogled v aktualno dogajanje na področju dokumentarnega filma, je nedvomno DokMa, mladi festival dokumentarnega filma v Mariboru, ki se letos predstavlja v delno prenovljeni podobi, saj je postal festival tekmovalnega značaja. Sekcijo Medregionalna retrospektiva, ki so jo sami organizatorji označili kot programski eksperiment, saj je zasnovana na odprtem sistemu prijavljanja filmov, nastalih v zadnjih petih letih (kar ji omogoča, da se v prvi vrsti predstavlja kot pregled dela določene generacije ustvarjalcev), so preoblikovali v tekmovalno. Tako bodo vanjo vključena dela avtorjev, prihajajočih iz evropskih držav, ki niso članice Evropske skupnosti, in med njimi bo tričlanska mednarodna žirija (Koen Van Daele, Ulf Sigvardson, Želimir Žilnik) izbrala dobitnika nagrade školjka trikotničarka, ki bo avtorju poleg prestiža zmagovalca prinesla tudi strokovno in finančno podporo pri razvoju nadaljnih projektov. Pozornost občinstva bo poleg tekmovalnega programa nedvomno v največji meri pritegnila sekcija Glavni program, saj bodo v njej predstavljena dela, ki bi jih lahko označili za nekakšne vrhunce sodobne svetovne dokumentaristične produkcije. Iz te sekcije tako prihaja tudi otvoritveni film festivala, avstrijski dokumentarec Operacija spring (Operation Spring) avtorskega dvojca Angelike Schuster in Tristana Sindelgruberga, ki je na premierni predstavitvi na graškem festivalu Diagonale dvignil veliko polemik, saj prinaša analizo postopkov avstrijskih represivnih organov. Nadvse zanimivo delo je tudi dokumentarec finske režiserke Pirjo Honkasalo Tri sobe melanholije (Three Rooms of Melancholia, 2004) – zanj je režiserka prejela nagrado na prestižnem amsterdamskem festivalu dokumentarnega filma –, v katerem se ozre na posledice rusko-čečenskega spopada. Nenazadnje pa velja znotraj glavnega programa opozoriti tudi na poseben sklop, ki predstavlja mejne in inovativne oblike dokumentarnega filma – letos bodo tako predstavljena dela, ki jih označujemo kot fake dokumentarce oziroma s tujko »mockumentary«. Ob omenjenih sekcijah festival prinaša še program Veliki dokumentarci, v katerem bodo predstavljena dokumentarna dela Želimirja Žilnika, ter sekcijo Vzporednice. Vsekakor gre za dobrodošlo in nadvse zanimivo manifestacijo, ki bo še v večji meri pripomogla k afirmaciji dokumentarnega filma pri nas. Denis Valič
Različna prizorišča v Mariboru. Za današnji program glej filmski spored v Mariboru.
Ni komentarjev:
Objavite komentar