četrtek, januar 21, 2010

EPK bodo vodili trije direktorji - Večer, 21.01.2010

EPK bodo vodili trije direktorji

Mariborski mestni svet naj bi v ponedeljek prižgal zeleno luč za ustanovitev javnega zavoda Maribor 2012 - evropska prestolnica kulture; stroški njegovega delovanja naj bi v naslednjih treh letih znašali 27,74 milijona evrov

Zavod Maribor 2012 - evropska prestolnica kulture bo v obnovljenem Naskovem dvorcu v Vetrinjski ulici vodila tričlanska uprava s predsednikom - generalnim direktorjem, programskim direktorjem in poslovnim direktorjem.
Marko Vanovšek
Zavod Maribor 2012 - evropska prestolnica kulture bo v obnovljenem Naskovem dvorcu v Vetrinjski ulici vodila tričlanska uprava s predsednikom - generalnim direktorjem, programskim direktorjem in poslovnim direktorjem.

Mariborski svetniki bodo na ponedeljkovi seji po skrajšanem postopku obravnavali odlok o ustanovitvi javnega zavoda Maribor 2012 - evropska prestolnica kulture, skrajšano Maribor 2012, ki ga je mestna občina pripravila v sodelovanju z ministrstvom za kulturo. Novoustanovljeni javni zavod naj bi tako pripravil in organizacijsko skrbel za celovito izvedbo kulturnih dogodkov in spremljajočih dejavnosti v okviru evropske prestolnice kulture (EPK) 2012, njegovo delovanje pa naj bi bilo z iztekom projekta izpolnjeno. Zato ustanovitelj, mariborska občina, predvideva, da bi po zaključku v letu 2013 prenehal dejavnost.

Znanje tujega jezika ni zahtevano

"Zavod bo vodila tričlanska uprava s predsednikom - generalnim direktorjem ter programskim direktorjem in poslovnim direktorjem kot članoma uprave. Za tak način vodenja smo se odločili zaradi zahtevnosti projekta," je odločitev za tričlansko upravo pojasnil Aleš Novak, direktor Urada za kulturo in mladino na MOM. Kandidati za generalnega direktorja se bodo na javni razpis lahko prijavili že v kratkem ali pa jih bo na to delovno mesto povabila ustanoviteljica zavoda MOM, po predhodnem pozitivnem mnenju sveta zavoda in programskega sveta zavoda. Medtem ko naj bi programskega in poslovnega direktorja imenoval svet zavoda, po predhodnem pozitivnem mnenju ministrstva za kulturo na podlagi neposrednega povabila sveta zavoda enemu ali več kandidatom.

Med razpisnimi pogoji zmoti dejstvo, da od kandidatov ne zahtevajo znanja niti enega tujega jezika. Novak pojasnjuje: "Znanje tujega jezika ni zahtevano iz zelo preprostega razloga: ker bi morali kandidati, ki v glavnem seveda vsi tekoče govorijo več tujih jezikov, imeti potrdilo republiškega izpitnega centra. Če bi to potrdilo zahtevali, bi si omejili nabor kvalitetnih kandidatov na tiste, ki to potrdilo imajo, in tiste, ki ga nimajo. Kar pa ne pomeni, da bi tako tudi dobili nujno najboljše kandidate." Kot morebitna direktorja sta se v javnosti doslej največkrat omenjala Vladimir Rukavina, direktor Narodnega doma Maribor, in režiser Tomaž Pandur. Na vodstvenih položajih pa si ju želi tudi mariborski župan Franc Kangler. Organa zavoda bosta še svet zavoda in programski svet zavoda. Število zaposlenih naj ne bi preseglo 20.

Le skrb za organizacijo, koordinacijo in promocijo

Zavod praviloma ne bo izvajalec oziroma neposredni producent kulturnih dogodkov, pač pa naj bi izvajal vse naloge, ki bodo potrebne, da bodo kulturni programi v projektu EPK 2012 med seboj usklajeni, tako programsko kot organizacijsko, da bo mreža prizorišč in izvajalcev delovala usklajeno ter da bosta mednarodna in domača promocija kulturnih dogodkov ter njihov marketinški učinek optimalna.

V dosedanjih mestih nosilcih nominacije EPK so izvedbo programa praviloma zaupali gospodarskim organizacijam, posebej organiziranim za ta projekt. Investicije v kulturno infrastrukturo, turistične objekte in infrastrukturo drugih, s projektom povezanih dejavnosti pa so bile v mestih EPK vodene različno, praviloma ločeno od organizacije, ki je bila odgovorna za pripravo in izvedbo kulturnih programov. V iskanju ustrezne oblike organizacije v Mariboru je dolgo prevladovala ideja o podjetniškem pristopu, vendar organizacija gospodarske družbe ni dobila podpore v sodelujočih državnih organih, saj tovrstnih izkušenj pri izvajanju kulturnih programov, ki se pretežno financirajo iz javnih sredstev, pri nas še ni. Zato so se od maja 2009 MOM, partnerska mesta Murska Sobota, Ptuj, Slovenj Gradec, Velenje in Novo mesto ter ministrstvo za kulturo dogovarjali o izvedbeni organizaciji s statusom javnega zavoda. Njegovi sedež in prostori bodo v obnovljenem Naskovem dvorcu v Vetrinjski ulici. Stroški njegovega delovanja naj bi v naslednjih treh letih znašali 27,74 milijona evrov.

URŠKA KEREŽI

Ni komentarjev: