četrtek, januar 22, 2009

Pekarnarji se bojijo okupacije MKC - Večer, 22.01.2009

Pekarnarji se bojijo okupacije MKC

V dokumentaciji za obnovo upravne zgradbe Pekarne, kjer naj bi nastal mladinski hotel, se pojavlja tudi ime zavoda, ki za zdaj ne obstaja

Odbor za Pekarno izdelano projektno nalogo odločno in v celoti zavrača, saj naj ne bi sledila večletnim naporom in sprejetim aktom, ki Pekarno obravnavajo in razumejo kot celoto.
Odbor za Pekarno izdelano projektno nalogo odločno in v celoti zavrača, saj naj ne bi sledila večletnim naporom in sprejetim aktom, ki Pekarno obravnavajo in razumejo kot celoto.

Nasprotna bregova, na katerih so se ob načrtovanju obnove kulturne cone Pekarna znašli nevladniki in občinsko vodstvo, sta se ponovno dvignila ob nastajanju dokumenta identifikacije investicijskega projekta (DIIP) za obnovo sedanje upravne zgradbe Ob železnici. Vodstvo Mestne občine Maribor (MOM) je namreč brez njihove vednosti sprejelo odločitev, da stavbno pravico nad upravno stavbo podeli kar občinskemu zavodu Mladinski kulturni center (MKC), čeprav so ves čas obljubljali, da naj bi MKC in KC Pekarna skupaj ustanovila nov zavod ali reorganizirala sedanjega v zavod z imenom Mladinski kulturni center Pekarna, kar se za zdaj še ni zgodilo. In čeprav je v DIIP kot nosilec projekta naveden le MKC, se od polovice dokumentacije iznenada in povsem neutemeljeno začne pojavljati tudi ime še neustanovljenega zavoda - MKC Pekarna. Na birokratsko dejstvo, ki odpira vprašanje, ali lahko takšna "nedoslednost" ogrozi prijavo na razpis in posledično tudi celotno investicijo, nam včeraj na občini niso odgovorili.

Za prenos stavbne pravice so se uradno odločili zato, da bi izpolnili pogoje za kandidaturo za državno sofinanciranje naložbe. "Naložbe se ne sme drobiti samo na podlagi tega, kar neki občinar prebere v razpisu. Če se bo obnova zreducirala na upravno stavbo, celovite prenove ne bo nikoli," trdijo v Odboru za Pekarno. Med drugim še dodajajo: "MKC se mora inkorporirati v Pekarno, ne pa je okupirati. Dokler mestna uprava tega ne bo razumela, bo obstajal konflikt." Zato od vodilnih na MOM zahtevajo izrecno jamstvo, da uporabniki Pekarne ne bodo nikoli podrejeni MKC-ju. Ki pa ga, za zdaj, prav tako še niso dobili.

Mreženje vladnega in nevladnega sektorja?

Med razlogi za investicijsko namero so v DIIP med drugim navedeni tudi pozitivni učinki investicije, ki bodo po prepričanju projektantov omogočali mreženje vladnega in nevladnega sektorja. Za ene prednost, za druge šibka točka, saj se nevladniki tovrstnega prepletanja najbolj bojijo. Še posebno če bo prvi korak, ki jih je za zdaj izključil iz odločanja in kot edinega nosilca "operacije" postavil MKC, vatel za nadaljnje.

Vsebino DIIP za upravno zgradbo so zato pripravljeni komentirati le v nekaterih najbolj spornih točkah in ponavljajo: "Projektna naloga prejudicira MKC kot upravitelja Pekarne, ki kot samostojni producent v takšni organizacijski obliki, kot je sedaj, ni primeren za upravljanje kompleksa." Že iz načrta razvojnih programov MOM 2006-2009 je namreč razvidna potreba po reorganizaciji sedanjega MKC-ja v obliko, ki bo zagotavljala neodvisnost ustvarjalcev in ustvarjanja v prihodnji Pekarni. "Zato pričakujemo, da se bosta ustanovni akt in ime javnega zavoda spremenila tako, da bo programski del zavoda ločen in neodvisen od upravljanja Pekarne ter s tem morebiti bolj sprejemljiv za njeno okolje. Projektna naloga namreč ne vključuje vplivov vpletenosti MKC-ja na ostale prostore, na dosedanjo produkcijo in ukinjanje trenutnih dejavnosti. Je zgolj suhoparna gradbena podlaga, očitno izdelana zelo na hitro in brez širšega posvetovanja. Posebno s tistimi, ki imajo s prostori v Pekarni največ izkušenj - dosedanjimi uporabniki."

Zato o DIIP jasno odgovarjajo: "Odbor za Pekarno je žal prisiljen, da izdelano projektno nalogo odločno in v celoti zavrne!" Ta naj namreč ne bi sledila večletnim naporom in sprejetim aktom, ki Pekarno obravnavajo in razumejo kot celoto. Še več, nekatere vsebine, ki so v Pekarni pomembne in nepogrešljive, naj bi celo ukinjal, necelovito načrtovanje pa naj bi, po njihovem mnenju, tudi zmanjševalo možnosti za dokončanje investicije do leta 2012.


Od DIIP do ključev

1615 kvadratnih metrov, kolikor je mogoče zagotoviti z obnovo obstoječega objekta, naj bi predvidoma stalo dober milijon in pol evrov. V letošnjem letu naj bi investicija znašala nekoliko manj kot 300.000 evrov (v polovičnem deležu med MOM na eni ter Evropskim skladom za regionalni razvoj in ministrstvom za šolstvo in šport na drugi strani). V naslednjem letu bi v enakem razmerju med viri financiranja sledilo še preostalih milijon 300.000 evrov. 30. decembra 2010 bi uporabniki prejeli ključe.

Upravna zgradba je bila že od nekdaj namenjena upravljanju in varovanju celotnega kompleksa, čeprav je omogočala le osnovno nastanitev in upravljanje skladišča s pekarno dvopeka za vojašnice na robu mesta. Kratek opis projekta, "ki bo ponujal nočitvene kapacitete tako naključnim kot tudi aktivnim gostom umetniško-kulturnih dogodkov mesta in kulturnega centra", se v DIIP prebere: "Objekt upravne zgradbe se bo nadvišal za drugo nadstropje in mansardo ter celovito prenovil ter opremil za izvajanje nočitvenih storitev, izvajanje kulturnih programov in programov mladinskega dela ter uprave. Prvo nadstropje bo namenjeno delovanju uprave MKC, vključno s prostori za izvajanje neformalnih izobraževanj in sorodnih programov. Pritličje bo namenjeno dejavnostim mladinskega centra in producentom na področju informiranja in svetovanja, info točke ter različnih kulturnih in mladinskih programov, vključuje tudi prostore za izvajanje programov neformalnih izobraževanj."

Uporabnike Pekarne je tako med drugim razočaralo tudi dejstvo, da namerava MKC zasesti skoraj celotno nadstropje prenovljene pekarniške upravne stavbe in da še zmeraj ni jasno, kdo in kako naj bi v prihodnje upravljal (prenovljeni) kompleks. Ne glede na pomisleke in proteste pekarnarjev je dokument pripravljen. O njem bodo razpravljali na seji mestnega sveta že ta ponedeljek, 26. januarja.

URŠKA KEREŽI

Ni komentarjev: