Tresk II – »koncert je le vrh ledene gore«
Včeraj, 3. 3., je Center urbane kulture Kino Šiška v soorganizaciji z Radiem Študent gostil festival Tresk II, ki že drugo leto predstavlja, obravnava, združuje in povezuje domačo založniško dejavnost, založbe, avtorje, izvajalce, koncertna prizorišča in producente. Na Sejmišču so se predstavile domače in tuje založbe Kapa, Raj, Celinka, On Parole, Sanje, Moonlee, Trivia, Slušaj najglasnije, CPZ, Dallas, Druga godba, God Bless This Mess, Multi Records, Eat This Production, Buba, Beton Records, Panda Banda, ZKP RTV SLO, Nika in ZARŠ.
Debato za okroglo mizo z naslovom »Kaj ogroža razvoj koncertnih prizorišč pri nas?« je vodil glasbeni urednik Radia Študent Luka Zagoričnik. Z namenom, da predstavijo svoje delovanje na polju organiziranja koncertov, so se zbrali kulturni delavci Matjaž Manček (Kino Šiška), Mladen Patajac (Simple Events), Jaka Berger (novomeški Sokolski dom), Andrej Sevšek (K.A.P.A. oziroma Gala Hala) in Gregor Kosi (mariborska Pekarna). Nekateri organizirajo masovne, drugi srednje ter tretji male koncerte. Udeleženci so ugotovili, da je v Sloveniji premalo koncertnih dogodkov, tisti, do katerih pa vendarle pride, so skoncentrirani na termin dveh mesecev v pozni pomladi in na začetku poletja. Ugotovili so, da je problem prevelika zgoščenost dogodkov v Ljubljani, medtem ko je na periferiji koncertov precej manj.
Naloga organizatorjev z obrobja je, da poskušajo v lokalne klube zvabiti obiskovalce iz Ljubljane, kot je to v 90. letih počel alternativni klub MKNŽ v Ilirski Bistrici. Organizatorji so izpostavili pomen medijev: štejeta tako promocija kot recenzija koncerta, kajti medijski odziv je pomemben dejavnik pri pridobivanju sredstev, kar velja še zlasti za samonikla glasbena prizorišča. V razpravi so se dotaknili tudi malomarnosti študentskih organizacij, ki promovirajo ene in iste skupine ter pozabljajo na svoje poslanstvo vzgoje in izobraževanja. Tovrstno odgovornost zato vse bolj prevzemajo lokalni mladinski klubi. Četudi so se sodeluječi v debati na koncu strinjali, da se vsi na svoj način ukvarjajo s širitvijo koncertne ponudbe zaradi ljudi, se je vendarle čutilo, da se pogovarjata dva različna svetova, saj so za mizo sedeči kot zglede, ki naj osvetlijo določen s koncerti povezan pojav, dajali tako neprimerljiva glasbenika, kot sta eksperimentalni japonski tolkalec Seijiro Murayama in slovenski kitarist Gušti. Vsi pa so se zedinili, da je za glasbenike in koncertne organizatorje Združenje SAZAS odprta rana. Če bi namreč vedeli, da bo šel denar v prave roke, bi prispevek plačevali tudi mali klubi.
Glasbeni del programa je v popoldanskem času odprl elektronski improvizator Nova deViator, po razpravi pa so se obiskovalcem predstavili Zircus, Deca debilane, Incurabili, Čompe in Errorist.
Danes, 4. 3., se bo dogajanje na Tresku nadaljevalo. Na Sejmišču festivala bodo obiskovalci spet imeli priložnost brskati po ponudbi zgoraj omenjenih založb, tema tokratne debate pa bo »Inovativne oblike založništva: Izhod v sili ali ...?«, ki bo potekala pod vodstvom Marka Godnjavca – Jizaha, sodelavca glasbene redakcije Radia Študent. V koncertnem delu bodo nastopili Amper-O-Mat, Zmajev rep, Grrizli Madams, Malik, Noctiferia ter DJ Borka.
Ni komentarjev:
Objavite komentar