sobota, januar 15, 2011

3 desetletja idijotov - 7Dni, 12.01.2011

3 desetletja idijotov
Na punkerski glasbeni sceni so že trideset let in veljajo za enega najboljših koncertnih bendov z območja bivše Jugoslavije. Še vedno so energični, dinamični. Tempo po vseh teh letih ne popušča. Koncerti se zaradi številnih hitov celo podaljšujejo. In v načrtu je izid novega albuma. Za 7 dni govori kitarist Sale.

Kud Idijoti igrajo melodični punk z zanimivimi besedili.
Svojih stališč ne spreminjajo, bili so proti Tudjmanu. V Italiji so jim karabinerji prekinili izvajanje pesmi Bandiera Rosa, doma so doživljali cenzure in prepovedi. Leta 2000 so bili prvi bend iz Hrvaške, ki je igral v razprodanih dvoranah v Beogradu, Novem Sadu in Skopju. Nedavno so nastopili v mariborski Pekarni na pobudo peščice entuziastov.

- Kje najdete motivacijo za nove pesmi, besedila, nastope?

"Kar delamo, delamo radi in ko imaš nekaj rad, ti ni težko. Se pravi, tudi kadar je težko, narediš to z večjim entuziazmom in več volje, pa je bolje, ha ha ha. Večina nastopov je zelo dobrih in tudi odličnih po nekaterih naših kriterijih, zato v njih uživamo. Nihče nas ne sili v to, kar delamo. Pazi zdaj: pridem v moj najdražji lokal, natakar Darko mi prinese kavo in mi reče: "Veš, Sale, sem vedno prihajajo glasbeniki na jutranjo kavo. Večina jih tedaj izgleda slabše kot na koncu nastopa prejšnji večer. Edino ti vedno izgledaš bolje." Jaz mu odgovorim: "Darko, to je zato, ker me po dobrem koncertu še tri dni drži evforija, kot po dobrem seksu, ha ha." In je nekaj resnice v tem ..."

- Po vseh teh letih na glasbeni sceni bi si zaslužili, da bi vas država nagradila ali vam vsaj zagotovila pokojnino.

"Na Hrvaškem niti "resni" delavci ne morejo z gotovostjo računati na delovno mesto niti na penzijo, kaj šele mi".

- Kaj se je vse spremenilo v punku v tridesetih letih?

"Raje bom povedal kaj je ostalo enako. Punk je še vedno oblika upora. V glasbenem smislu pa je ostal, nasploh rečeno, enostavna forma. Kar mi je všeč."

- Na kaj ste najbolj ponosni v svoji karieri?

"Na odpor Tudjmanovemu režimu iz začetka devetdesetih let. Eden od najljubših dogodkov pa je nastop pred Ramonesi v Tivoliju leta 1994."

- V dolgih letih, kar obstajate, se je zgodilo veliko zanimivosti. Česa se spominjate?

"Na avtocesti smo ostali brez bencina, ker kazalec goriva ni kazal točnega nivoja. Vozili smo več sto kilometrov in vsi so me opozarjali, da bi se morali ustaviti in natočiti gorivo. Jaz pa sem rekel, da ga je še dovolj. Kar naenkrat pa kh, kh, kh, štek, štek, kh, krak in ... avto je obstal. Vsi so se brez besed obrnili k meni, eden mi je porinil kantico v roke, in s prstom so kazali proti vratom. Naprej si lahko predstavljate. Štopal sem do prve bencinske črpalke, natočil gorivo in podobno nazaj. Ni me bilo par ur. Skoraj bi zamudili na koncert. To je le ena od milijon situacij, ki so se zgodile."

- Kaj pa vam pomeni Maribor?

"Radi pridemo v Maribor. Alpi in ekipa, ki organizira naš koncert, so super ekipa. Alpi je eden redkih, ki so nas videli v živo več kot tridesetkrat. To so rekorderji. Ni jih dosti in vsakega posameznika poznam po imenu."

- Pulj in Maribor že od nekdaj dobro sodelujeta.

"Kjer so dobri ljudje, je dobro sodelovanje. Tusta je tudi družinsko povezan z Mariborom."

- Pripravljate kaj posebnega za tridesetletnico dela skupine?

"Drugega februarja je rojstni dan skupine. Ta dan ne bo nič posebnega, imam pa občutek, da bo pa letošnje leto v nekem jubilejnem tonu."

- Bi kaj spremenili v vaši glasbeni karieri?

"Želim si, da bi imeli boljši, svetovni zvok na albumih. Vendar skromni proračuni vedno prinesejo neke polovične rezultate."

- Mnogi nestrpno čakajo novi album, kdaj ga bodo dobili?

"Upam, da v tem letu. Pomembneje pa je, da bo dober in ne kdaj bo izšel. Bolje nikoli, kot pa da je slab."

- Sporočilo za konec?

"Pazite na zdravje. Klasično sporočilo starejših ljudi, ha ha ha. Pa hvala in bodite dobro."


Karno Bozi

Kitarist Sale: Punk je še vedno oblika upora. V glasbenem smislu pa je ostal, nasploh rečeno, enostavna formula. Kar mi je všeč.

Ni komentarjev: