petek, januar 05, 2007

Spopad z robotom v sebi

Večer, 5.januar 2007

Jutri premiera gibalno-plesne uprizoritve Vikeja v dvorani Gustaf

Iz potrebe po drugačnem izrazu, tako pravita njena avtorja Mateja Pucko in Viktor Meglič, je nastala gibalno-plesna uprizoritev Vikeja, ki bo premierno uprizorjena jutri, v soboto, 6. januarja, ob 20. uri v dvorani Gustaf v sklopu Pekarne. Predstava je namenjena predvsem tistim, ki pogrešajo nekomercialne, inovativne in aktualne uprizoritve. "Ukvarjava se s posameznikom in njegovo umeščenostjo v družbi. Iščeva način, kako lahko individuum v tej družbi najde samega sebe, zaživi na novo," je na včerajšnji tiskovni konferenci povedal Viktor Meglič (1982), ki je končal študij dramske igre in umetniške besede na AGRFT v Ljubljani, se nato zaposlil v Drami SNG Maribor, sodeloval pa je tudi že v nekaj plesnih predstavah in bralnih uprizoritvah. Mateja Pucko je pojasnila, da se je ideja za predstavo porodila znotraj globalizacije, kjer "imamo vse, lahko izgledamo tako, ko želimo, ampak pri tem izgubljamo samega sebe, delujemo kot roboti". "V predstavi gre za spopad z robotom v nas. Iščeva pot, kako ne biti robot, a hkrati funkcionirati v družbi," je dejala Mateja Pucko (1978), ki je, prav tako kot Viktor Meglič, končala študij dramske igre in umetniške besede na AGRFT in se zaposlila v Drami SNG Maribor, sodeluje pa pri radijskih, filmskih in televizijskih produkcijah.

Uprizoritev, ki je nastala v koprodukciji dramskega društva Muki in Pekarne magdalenske mreže, je kombinacija bazičnih gledaliških tehnik, butoha in giba kot takšnega. Avtorja sicer nista plesalca, se pa udeležujeta različnih delavnic, tehnike butoha sta se denimo učila pri naši priznani plesalki in koreografinji Tanji Zgonc. "Skozi japonsko gibalno tehniko, imenovano butoh, ki je nastala po 2. svetovni vojni kot upor proti klasični kulturi in amerikanizaciji Japonske, gledalce soočata s samostjo posameznika, ki išče lastno identiteto in pristno komunikacijo v svetu, ki nas hoče za vsako silo robotizirati. Skozi jezik butoha spregovorita zgodbo hrbta, ki v japonski tradiciji predstavlja človekov resnični obraz, iskreni jaz, s katerega so popadale vse maske. Nežno tragično, privlačno groteskno in z neznosno lahkostjo bo njuno telo skozi butoh prešlo v plesni gib očiščenega telesa, ki se je osvobodilo spon," je o uprizoritvi zapisala njena dramaturginja Maja Borin.

Ponovitvi uprizoritve bosta 7. in 8. januarja ob 20. uri. Vstopnine ne bo, zaradi omejenega števila udeležencev pa organizatorji priporočajo rezervacijo sedeža na infoŽmuki.si ali na telefonsko številko 051/321-039.


NATAŠA RIŽNAR

Ni komentarjev: