ponedeljek, maj 16, 2005

Slovenski kreativci niso blesteli

Delo, 16.maj2005

V soboto zvečer se je v Mariboru s sklepno podelitvijo nagrad končal mednarodni festival Magdalena 2005. V podobi simpatičnega animiranega žabca jo je s pomočjo podjetja Sekvenca v svojem slogu suvereno izpeljal Boštjan Napotnik. Veliko nagrado festivala je zasluženo osvojil televizijski para oglas Kosilo, avtorja Daniela Vukovića iz Hrvaške.
Medtem ko so drugi mladi zmagovalci, še nevajeni osvajanja nagrad, iz sebe komajda spravili kaj več kot hvala, pa avtor zmagovitega oglasa ni pozabil na lastno promocijo. Na odru je potencialnemu naročniku Durexu sporočil, da lahko spot odkupi v hrvaški agenciji Bruketa in Žinić, kjer je zaposlen kot tekstopisec.
Kosilo je navdušilo žirijo in občinstvo
Magdalena vedno bolj postaja festival kreativnih razpisov in vedno manj samostojnih idej mladih kreativcev. Žirija je bila z videnim zadovoljna, daleč najbolj opazen pa je bil tako po številu prijavljenih del kot po njihovi kakovosti razpis Bela pentlja proti nasilju nad ženskami. Kljub temu so se odločili glavno nagrado podeliti filmskemu para oglasu za Durex, katerega glavna in edina zvezda je oče, ki ima toliko otrok, da se, ko jih kliče h kosilu, le s težavo spomni vseh njihovih imen.
Spot je navdušil s svojo preprostostjo in neposrednostjo. Po mnenju člana žirije, brazilskega grafičnega oblikovalca Felipeja Taborde, je bil zmagovalec takoj jasen, saj so največja dela vedno tista, ki ne potrebujejo razlage. Zelo očitno so se z izborom žirije strinjali tudi udeleženci Magdalene, saj sta si film in njegov avtor prislužila huronski aplavz.
Letos mladi slovenski kreativci niso dobili nobene od največjih nagrad festivala. Duhoviti hrvaški oglas Kosilo je dobil tudi zlato petko za najboljše delo v skupini film in zlati modrc za najboljše delo v skupini promocijskih filmov. Zlato petko v skupini tisk je prejela serija tiskanih oglasov Največji hiti: Udarec, Poškodba, Kri, ki sta jo ustvarila Mateusz Maslowski in Jerzy Kepinski iz Poljske. Tretjo zlato petko, za najboljše delo v skupini Interactive, pa je dobila spletna stran Sir in smetana (www.sirivrhnje.org) avtorjev Line Kovačević in Aleksandra Erkalovića iz Hrvaške, ki je bila nagrajena še z zlatim modrcem za najboljšo spletno stran.
Predsednik žirije Bogdan Naumovici, glavni izvršni direktor in regionalni kreativni direktor Leo Burnett, Romunija, ki bo letos tudi član glavne žirije na Zlatem bobnu, pravi, da se je žirija odločala predvsem na podlagi kakovosti ideje: ali je ta dovolj sveža, učinkovita in preprosta. Magdalena je zelo poseben festival, namenjen izključno mladim kreativcem, ki so ali pa še niso zaposleni v agencijah. »Zato jih najbrž večina nima pristopa do tehničnih resursov in dovolj znanja za vrhunsko izvedbo, imajo pa dobre ideje. Dela, ki so osvojila najvišje nagrade, pa so imela oboje: odlično idejo in izvedbo. Na koncu smo se odločali med dvema prejemnikoma nagrade zlata petka, filmskim in tiskanim oglasom, ki sta bila po našem mnenju najboljši deli tega festivala. Zdelo se nam je, da je televizijski spot Kosilo preprosto močnejši in bolj svež.«
Žirijo pa je bila najbolj razočarana nad številom in kakovostjo del, prijavljenih na razpis Toleranca zdaj. Naumovici je prepričan, da jih je bilo tako malo zato, ker je bil tema razpisa preohlapna. »Toleranca do česa? Toliko različnih vrst tolerance imamo: rasno, versko, toleranco do homoseksualcev … Razpis je bil preširoko zastavljen, da bi lahko spodbudil mlade kreativce, medtem ko je bil razpis Bela pentlja precizen. Natančno so vedeli, kaj se pričakuje od njih«.
Zmagovalci Magdalene
Na sedmem festivalu vizualnih komunikacij za mlajše od 30 let je za nagrade tekmovalo 645 del iz petnajstih držav. Največ, 341 del, so poslali slovenski kreativci. Mladi iz Hrvaške so prijavili 94 del, 83 del je bilo iz Bosne in Hercegovine, 60 del iz Srbije in Črne gore, 36 iz Avstrije, 10 iz Poljske, 6 del iz Italije, 4 iz Makedonije, 3 iz Romunije, po 2 deli iz Madžarske in Ukrajine in po eno delo iz Francije, Bolgarije, Slovaške in ZDA. Mednarodno vzdušje je bilo čutiti tako v osrednjem prizorišču Magdalene mariborskem Narodnem domu kot tudi na vseh drugih festivalskih lokacijah.
Podeljenih je bilo 19 zlatih modrcev za najboljša dela na kreativnih razpisih in v posameznih tekmovalnih kategorijah, 17 srebrnih modrcev in diplome finalistom festivala. Zlate modrce za najboljša dela na kreativnih razpisih in v posameznih kategorijah so dobili: na razpisu MTV Adria televizijski promocijski oglas Balkanska zgodovina, avtorjev Vedrana Mujagića, Esada Mulabegovića, Gorana Lončarevića in Duška Šegvića iz Bosne in Hercegovine; na razpisu Bela pentlja Društva za nenasilno komunikacijo in podjetja Philip Morris Raffaella Iollo in Homera Cristalli iz Italije za serijo oglasov Zverine: Žena, Sestra, Hčerka; na razpisu Hip hop Snack za Petrol delo Napolni ga, slovenske mlade kreativke Martine Kokovnik, ki je dobila tudi zlati modrc za debitantko festivala; na razpisu za najboljšo Siolovo spletno igrico, interaktivna igra EvroKapca, avtorjev Matjaža Kofola in Vanje Gortnar iz Slovenije; v kategoriji tiskani oglasi serija Največji hiti: Udarec, Poškodba, Kri; v kategoriji plakatov Nerina Čorbadžić iz Bosne in Hercegovine za delo Borite se proti nasilju nad ženskami; v kategoriji logotipov Miha Grobler iz Slovenije za Enajst majic; v kategorijah mali tiskani materiali in para oglasi Jure Dolžan iz Slovenije za Prelepke tobakoljubske; v kategoriji glasbenih videospotov Tako lepa, hrvaških avtorjev Branimira Kolareka in Gorana Skofica; v kategoriji bannerjev delo hrvaške avtorice Line Kovačević Uredite ta banner; v kategoriji spletnih igric Strip generator, ki sta jo ustvarila Žiga Aljaž in Martin Glavač; v kategoriji drugi mediji Klemen Oštir Sedej in Janez Vizjak iz Slovenije za delo Mentalno prizadet, kategoriji dizajn Vanja Cuculić in Željka Plasajec iz Hrvaške za plakat Veliki beli zajec; za najboljšo animacijo je bila izbrana Kocka slovenskega avtorja Žige Pokorna; v kategoriji multimedijska komunikacija pa je zmagala akcija Locomotiff, ki so jo zasnovali Teo Križmančič, Bojan Žmahar, Mitja Ribič in Iztok Štukelj iz Slovenije.
Nagrado Kible za promocijo kulture v gospodarstvu in nagrado New Momenta za umetnost v oglaševanju, je dobila spletna stran www.sreckokosovel.com, slovenskih avtorjev Roka Marinška, Bora Hojsa in Urše Perko.
V sklopu festivala je bila tudi otvoritev zanimive razstave srbskih oblikovalcev. Vladan Srdić, ki ustvarja v Sloveniji, se je predstavil s samostojnim projektom Commonications, s katerim je prikazal kritični pogled na potrošniško družbo, na razstavi pa je s projektom Undo sodelovala še skupina desetih srbskih oblikovalcev.
Maja Jančič

Ni komentarjev: