četrtek, maj 12, 2005

Mednarodni festival vizualnih komunikacij

Delo, 12.Maj 2005

Maribor - Magdalena, tradicionalni festival s tekmovalnim predznakom in mednarodnim dometom, namenjen tistim oblikovalcem, tekstopiscem, ilustratorjem, spletnim oblikovalcem in še kakšni kategoriji ustvarjalcev s področij javne komunikacije in oglaševanja, katerih leta niso presegla števila 30, bo tokrat sedmič zasedla večino prostorskih kapacitet, ki v Mariboru veljajo za razstavišča. V Društvu za vizualne komunikacije Magdalena, organizatorju festivala, skozi katerega se je v dosedanjih izdajah predstavilo več kot 3.600 del, namreč tudi letos napovedujejo zajeten izbor 645 del avtorjev iz 15 držav (približno polovico iz domačih logov), kar je v primerjavi z lansko udeležbo nekaj več kot desetodstotni presežek.Festival pokriva tri glavne tekmovalne skupine – tisk, film in interaktivne medije –, ostale medije pa sestavijo v posebno skupino. Letos napovedujejo več kot 15 festivalskih nagrad: osrednjo Magdaleno za najprepričljivejše festivalsko delo, tri zlate petke za omenjene kategorije tiska, filma in interaktivne medije ter celo serijo zlatih in srebrnih modrcev, namenjenih posameznim kategorijam. Posebnost med njimi bo skupina sedmih zlatih modrcev za kreativne razpise, ki so podobni realnim agencijskim natečajem, prinašajo pa tudi denarno nagrado v znesku tisoč
(bruto) evrov.Letošnji mednarodni žiriji bo predsedoval Bogdan Naumovici, regionalni kreativni direktor za srednjo in vzhodno Evropo agencije Leo Burnett iz Romunije, peterico ostalih žirantov pa sestavljajo grafični oblikovalec Felipe Taborda iz Brazilije, filmski režiser Marc Brummund iz Nemčije, kreativni direktor agencije Zoom! iz Latvije Eriks Stendzenieks, profesor oglaševanja na Univerzi v Vidmu Giovanni Lunghi in domačin, grafični ter spletni oblikovalec Ozren Škondrić. Njihovo prisotnost v Mariboru bodo seveda izkoristili tudi za predavanja v Narodnem domu. Že jutri bodo predavali Stendzenieks in Taborda (12.00) ter Brummund (13.30), še pred njimi pa napovedujejo predavanje Cama Levina in Petra Mollera, kreativnih direktorjev MTV Networks International, ki bosta govorila o odnosu njune hiše do umetnosti (10.30). Zaključno predavanje bo pripadlo Maji B. Jančič (15.00), na tej lokaciji pa bodo (16.00 bodo) odprli še razstavo študentske nagrade D&AD.Petkov program predvideva še otvoritvi razstav v Umetnostni galeriji (19.00), in sicer Thesign – Commonications Vladana Srdića ter Nove srbske estetike – UNDO. Sobotni izobraževalni del programa, znova v Narodnem domu, bo prinesel nastope Charlesa Landryja iz Velike Britanije, strokovnjaka s področja revitalizacije mest in avtorja knjige Creative City (10.30), Lorraine Gammann in Keitha Graya, ki bosta govorila o gibanju Design Against Crime (12.00), Benettonovega spletnega oblikovalca Enriqueja Grullona (13.30) in Ozrena Škondrića (15.15).Tradicija Magdalene je tudi družabni del programa v Pekarni oziroma dvorani Gustaf. Danes, po osrednji otvoritvi festivala na Židovskem trgu (20.00), napovedujejo zvoke Markusa Kienzla in Sofa Surfersa (Avstrija) ter domačinov, DJ Božji dar ter VJ Lunivona (22.00), jutri (23.00) Psycho Party, po zaključni sobotni podelitvi nagrad v Narodnem domu (20.00) pa še nastop (23.00) Kar češ brass banda, DJ Ilija Brezz (oba Slovenija) in VJ Lina Kovačević (Hrvaška).
Vojko Urbančič

Ni komentarjev: