torek, marec 17, 2009

Kdo gospodari z mariborskim denarjem - Večer, 14.03.2009

Kdo gospodari z mariborskim denarjem
Polovico vodilnih mest v občinskih uradih so po reorganizaciji zasedli novi ljudje, direktorica mestne uprave Milica Simonič Steiner zatrjuje, da so za delo dovolj usposobljeni

Po letu dni, odkar so v Mestni občini Maribor izpeljali reorganizacijo mestne uprave, direktorica uprave Milica Simonič Steiner ocenjuje, da se že kažejo prvi pozitivni učinki. "Bo pa treba še kakšno stvar prilagoditi, kot je denimo okrepitev projektne pisarne. Lani smo ogromno delali na evropskih projektih. Opazili smo, da bo treba to službo še okrepiti, saj so nekateri zaposleni že preveč zasedeni." Prav to, vzpostavitev službe, ki bo skrbela za črpanje evropskih sredstev, je bila ena pomembnih nalog, ki jih je direktorici ob imenovanju naložil župan Franc Kangler.



"To je res. Do reorganizacije ni bilo nobene službe, ki bi se ukvarjala izključno s tem, ampak je bilo to razdrobljeno v posameznih oddelkih. S to službo smo veliko naredili, najbolj smo veseli, da nam je uspelo dobiti sredstva za obnovo Lutkovnega gledališča, da nam je uspelo obnoviti Karanteno in Naskov dvorec. Veliko delamo na tem, poskušali bomo pridobiti še več," je dodala Simonič Steinerjeva. Opažajo, da bi bilo treba okrepiti še sektor za urejanje prostora, ki pripravlja veliko prostorskih aktov in občinski podrobni program, poleg tega pripravlja akte tudi na pobude investitorjev.



Predvsem nadomestne zaposlitve?



Z izvedbo reorganizacije po besedah direktorice občina ni imela nobenih dodatnih stroškov. Doslej zaposlene v občini so s pripadajočo opremo zgolj premestili v druge pisarne. Kako pa je s stroški zaradi novih zaposlitev? "Ob novi zaposlitvi se res povečajo sredstva za plačo, ki novozaposlenemu v skladu z zakonom pripada. Natančne številke trenutno nimam, moram pa poudariti, da smo na novo zaposlovali predvsem v primerih, ko je kdo dal odpoved ali se upokojil," je povedala Simonič Steinerjeva. Skupaj z medobčinskim inšpektoratom je v mestni upravi trenutno 266 zaposlenih. Tudi tega, kako se je spreminjalo število zaposlenih v zadnjih letih, direktorica natančno ni vedela, zgolj, da je bilo ves čas na občini okoli 250 zaposlenih.



In po kakšnem ključu je župan postavil vodilne v posameznih uradih? "Tisti, ki so bili že prej zaposleni v občini, so bili na nova delovna mesta imenovani bodisi s sklepom in/ali novo pogodbo, novozaposleni pa so bili izbrani z javnimi natečaji," odgovarja direktorica uprave. Pri imenovanjih nekaterih so se v javnosti pojavili tudi določeni dvomi o njihovi kompetentnosti. V športnih krogih so se na primer spraševali, ali se direktor urada za šport Gregor Žmak, ki je bil pred tem inšpektor za kontrolo kakovosti kmetijskih pridelkov in živil, dovolj spozna na področje športa. "Mislim, da so bile polemike ob njegovem imenovanju neutemeljene. V dobrih treh mesecih se je zelo izkazal. Področje, ki je zelo obsežno in tudi zahtevno, je vzel zelo resno. Direktor in celoten urad morajo skrbeti za športne organizacije in pa na drugi strani tudi za velike investicije," je Žmaka "ubranila" direktorica uprave.



Iz ministrstva za kmetijstvo v urad za kulturo



Med novimi obrazi v občinski upravi je tudi Nina Bulatovič, ki kot višja svetovalka po županovem pooblastilu vodi urad za kulturo in mladino. Pred tem je bila zaposlena na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Tja je prišla v času ministrovanja Francija Buta (SLS). S pooblastilom vodi mestno redarsko službo Danijel Železnjak. Univerzitetno diplomirana ekonomistka Marija Kaučič je bila še pred upokojitvijo prejšnjega vodje oddelka za finance izbrana na mesto pomočnice, nato pa je bila lani, ob reorganizaciji, imenovana za direktorico urada za finance in proračun. "Njena strokovna referenca je predvsem predhodno večletno delo v občinski upravi ene od okoliških občin. Se pravi, da dobro pozna delo občin. Občinske finance so nekaj povsem drugega kot finance v gospodarstvu. Prehod iz enega v drugi sistem je težak, na razgovorih s kandidati, med katerimi jih je večina prihajala iz gospodarstva, se je denimo pokazalo, da ne vedo, kaj pomeni proračun oziroma njegovo izvajanje," je pojasnila Simonič Steinerjeva. Izvedeli smo, da je okoliška občina, o kateri govori direktorica, občina Duplek.



Županu odlok o organizaciji in delovnem področju mestne občine Maribor omogoča tudi, da v kabinetu zaposluje ljudi, katerih mandat je vezan na njegovega, a tega župan po besedah Simonič Steinerjeve še ni uveljavil. Kabinet vodi Duška Jurenec, ki je bila do imenovanja pred slabima dvema letoma sekretarka avtošole AMD Tam Maribor. V kabinet je bila po reorganizaciji razporejena tudi služba mestnega sveta, ki jo vodi Aleš Škof. Tudi on ima korenine v Dupleku, leta 2006 pa je bil izvoljen za namestnika predsednika občinske volilne komisije občine Duplek. Preostali direktorji uradov oziroma vodje služb so bili že vseskozi zaposleni v občini, kar je razvidno tudi iz naše predstavitve organiziranosti mestne uprave v razpredelnici.



"Uprava šepa na nižjih nivojih"



Ne glede na pomisleke javnosti direktorica o svojih sodelavcih pravi, da so na ključnih mestih v občinski upravi pravi ljudje, za svoje delo dovolj usposobljeni: "Direktorji uradov so strokovni. Velikokrat pa uprava šepa na nižjih nivojih. Zaposlenih imamo precej starejših, ki so nekoliko več odsotni zaradi bolniških dopustov in tudi rednih dopustov, saj jim ga pripada večje število. Potem se to pozna tudi pri delu uprave. Kolikor se le da, skušamo zadeve peljati optimalno in hitro, ni pa vse odvisno od direktorjev oziroma mene."



Tistih, s katerimi niso najbolj zadovoljni, se težko rešijo. Postopki so zapleteni in dolgotrajni. Določen, petletni mandat ima samo direktorica uprave, ostali so zaposleni za nedoločen čas. "Na delovnih mestih se tako obdržijo tudi tisti, ki ne delajo dobro, saj je v javni upravi še veliko težje odpustiti delavca kot v gospodarstvu. Zato menim, da bi bilo to dobro nekoliko spremeniti, tudi zato, ker bdimo nad porabo javnega denarja. Zakonodaja sledi principu kontinuitete, kar pomeni, da ob spremembi oblasti ostanejo vsaj direktorji uradov, da delo poteka nemoteno naprej. Ali to tudi v praksi funkcionira, pa je druga stvar," še meni Simonič Steinerjeva.


BRANKA BEZJAK

Ni komentarjev: