četrtek, maj 25, 2006

Kratka zgodovina festivala Magdalena

Večer, 25.5.2006 (pdf)
1999:
Prvi festival Magdalena se je zgodil v Pekarni: razstave v Lubadarju, okrogla miza v Hiši galeriji in predavanja v Teatru za voglom. Obiskovalce je pričakal nov WC v Gustafu. Predavali so" Aleš Debeljak, ob zvokih Satieja je o minimalizmu v oblikovanju govoril" Ranko Novak, na Magdaleni pa so se prvič zbrali slovenski študentski mediji. Prijavljenih je bilo "neverjetnih" 419 del, od katerih je bilo veliko narejenih prav za festival. V Gustafu so prepevali Ana Pupedan." Janez Čadež se je zapisal v zgodovino kot prvi prejemnik glavne nagrade - magdalene, za tiskani oglas Natikači.
2000:
V osrednjem tekmovanju drugega festivala je sodelovalo 390 del, glavno nagrado je prejela serija samopromocijskih oglasov avtorice" Petje Selan. Eden od njih (goreči koktejl v obliki ženskega mednožja) je naslednje leto (2001), kot plakat za festival, dvignil nekaj prahu, povzročil moralno dilemo pri vodstvu lokalnega komunalnega podjetja in vzpodbudil podjetniško žilico med mariborskimi klošarji (menda so jih - če so uspeli prehiteti delavce, ki so jih odstranjevali po nalogu modrega vodstva Snage - trgali in preprodajali za kar lep denar).
2001:
Magdalena je prvič mednarodna, na tekmovanju so se pomerili Slovenci, Hrvati, Jugoslovani, Avstrijci, Islandci, Poljaki in Britanci, prijavljenih pa je bilo 611 del. Žiriji je predsedoval" Dušan Jovanovič, ki že vrsto let dela in živi na Finskem, nekaj let kasneje tudi avtor na razpisu izbranega predloga za novo slovensko zastavo. Na tekmovanju so se prvič zgodili kreativni razpisi, ki odpirajo nove teme. Magdaleno so osvojili poljski avtorji" Filip Gebski, Jacek Dyga in" Kamila Komaiszko s TV-oglasom za laško pivo: Svetlo-temno. Mladim sta med drugimi predavala" Paolo Pininfarina iz znamenite oblikovalske hiše, ki ima med drugim na vesti nekaj modelov Ferrarijev in belo tehniko Gorenja, ter" Tom Liacas iz Adbusters Media Foundation.
2002:
Mednarodna konkurenca se je zaostrila še s prihodom avtorjev iz Bosne in Hercegovine, Makedonije, Romunije, Avstralije in Rusije, na četrti Magdaleni je tekmovalo 584 del." Trevor Beattie je okaral stare prdce," Slavimir Stojanovič pa je predstavil svoj projekt Minus in Futro." Simon Anholt je po predsedovanju žiriji še predaval o nemogoči nujnosti, oblikovanju podobe držav.
2003:
Na festival, ki je bil otvorjen v šahovskem slogu, je bilo prijavljenih 784 del. Glasbeno so dogajanje popestrili Raya, Yazoo, Psyhopath in beograjski Darkwood Dub. Razvpiti" Frederic Beigbeder je predstavil knjigo o svojih poteh in stranpoteh, chef Benjamin pa je kuhal šparglje in pripravljal sladico iz češenj.
2004:
Del je bilo 583, začela so prihajati tudi iz Irana, Švice in Bolgarije, Francije... Magdaleno, zlati modrc za najboljši logotip in za najboljši dizajn, si je prislužil logotip za Otvoreni Radio Nevia Marasovića. Iz Francije je prišel šef oblikovalskega oddelka Peugeota, ki je prav ta čas lansiral nov model z oznako 407 - menda je bil pred Narodnim domom prvič predstavljen slovenski javnosti." David Berman, sicer predsednik žirije, je za nameček predaval še o orožju za masovno uničenje.
2005:
Na festivalu so se na ločeni razstavi Undo (New Serbian Aesthetics) in Commonication (Vladan Srdić) predstavili mladi srbski oblikovalci, ki so v preteklih letih redno sodelovali v tekmovalnem delu festivala. Predsednik žirije, ki je ocenjevala 645 prijavljenih del, je bil Romun" Bogdan Naumovici. To leto je Magdalena gostila pisca popularne knjige Creative City in vrste drugih publikacij na temo razvoja mest" Charlesa Landryja. Magdaleno je pobral preprost, a hudomušen oglas Kosilo, za kondome Durex, hrvaškega avtorja" Danijela Vukoviča.

Ni komentarjev: