nedelja, oktober 04, 2009

Maratonski tek - Dnevnik, 03.10.2009

Maratonski tek

Koncert je več vreden kot ena objava v mediju, več koncertov zaporedoma pa veliko več kot serija ponatisov medijskega obvestila, ki jo s pomočjo priljubljenega računalniškega ukaza "copy and paste" (kopiraj in prilepi) anemično in nezainteresirano ponatisnejo časopisi in revije, spletni portali in televizijske strani.

Danes mlade skupine med že(l)jo po slavi in uspehu preveč fantazirajo o tem, da jih bodo za zvezde "naredili" visokoproračunski videospoti, preproducirani in skompresirani hiti, zunanji videz, vojska pohlepnih agentov in posrednikov, nastavljanje novinarjem in patetične ekshibicije za občinstvo. Na tej poti, oslepljeni od svetovnih malikov in različnih tekmovanj, mečejo stran lopate energije. Medtem ko brez misli posnemajo vzornike, zanemarjajo avtorski kredo in pozabljajo na ključni element tisto, po čemer se razlikujejo in ločijo od drugih in kar jih dela unikatne, originalne in avtentične. Ustvarjalnost je zapostavljena za ceno uspeha, nabiranje koncertne kilometrine pa nadomeščajo intervjuji in obiski medijskih studiev, v katerih se izgublja čas in otresa besede o velikih koncertih in načrtih.

Čeprav so v takšnem mentalnem okolju in medijskem svetu klubski koncerti odrinjeni na stran, ti ostajajo izjemno pomemben korak, brez katerega ne gre na trnovi poti iz anonimnosti. Klubi so neprecenljive vrednosti. So odskočna deska v glasbeni svet. V njih se kalijo nova imena in kuje vroče železo. So kovačnica legend. Vsaka uveljavljajoča se skupina si mora želeti klubskih koncertov in turnej. Z njimi utrjuje svojo obstojnost. Zaradi anonimnosti, obrobnosti, drugačnosti, neprilagodljivosti in nevsakdanjosti se je marsikateri nadobudni zasedbi ali avtorju težko prebiti do klubskega koncerta, zato je uvrstitev v karavano Klubskega maratona Radia Študent več kot dobrodošla. V mesecu dni kroženja po Sloveniji si izbranci nabirajo prepotrebnih koncertnih kilometrov in izkušenj. Še več, seznanijo se s klubskim utripom pri nas, z razlikami med prostori in organizatorji, s skrivnostmi in tegobami domače klubske mreže in navežejo neposredne stike. Gre za iniciacijo, ki obrodi sadove šele po maratonu, ko skupina samostojno nadaljuje pot brez neposredne pomoči organizatorja Klubskega maratona in ko čas pokaže, iz kakšnega testa je.

Dosedanja osemletna glasbena bera Klubskega maratona ni zanemarljiva. Moveknowledgement, Melodrom, Ruins Matador, Corkscrew, Muškat Hamburg, Salamandra Salamandra, Sphericube, Intimn frizurn, The Lift, ŠKM Banda, We Can't Sleep At Night, Coma Stereo, Nikki Louder, Dance Mamblita je hiter nabor imen, brez katerih bi bila aktualna domača glasbena produkcija vse prej kot razgibana in raznovrstna. Maratonski spisek zapre usta tistim, ki tarnajo, da pri nas ni scene in da je Klubskemu maratonu ni uspelo vzpostaviti. Nasprotno, v devetih letih nabrane brazgotine so ga okrepile in tako zopet pošilja po več kot dvajsetih klubih in mladinskih centrih novo šesterico skupin Barely Modern, Flyspoon, Loudspeaker Alliance, New Wave Syria, Radical Improvisation Duet, Zircus. Skupine torej imamo, medije, ki jih posredujejo, in klube, po katerih igrajo, tudi. Imamo publiko? Brez nje ni scene!

Ni komentarjev:

Objavite komentar