Nedavne navedbe medijev in izjave pekarnarjev v zvezi s projektom obnove kulturnega centra (KC) Pekarna zahtevajo določena pojasnila, saj mediji očitno nekritično, brez preverjanja informacij in samovoljno povzemajo izjave ter v javnosti tako ustvarjajo popolnoma izkrivljeno sliko.
Ne dolgo nazaj (oktobra 2008) so na javni tribuni v Gustafu pekarnarji od župana zahtevali obnovo KC Pekarna in navdušeno ploskali njegovemu zagotovilu, da obnova KC Pekarna bo. Zahtevali so aktivno vključitev v proces obnove, kar jim je bilo s strani vodstva Mestne občine Maribor (MOM) zagotovljeno. Tako so bili povabljeni k projektu obnove KC Pekarna vse od samega začetka. Ne kot brezplačni strokovni servis, kot sami zatrjujejo, ampak kot predstavnik mladinske kulture, ki ima interes, da se KC Pekarna obnovi tako, da bodo prostori čim bolj ustrezali dejanskim potrebam uporabnikov.
Naslednja izjava, ki je očitno izkrivljanje dejanske slike, je neobveščanje in nepošiljanje uradnih dokumentov Odboru za Pekarno (OZP). Na MOM imamo vse dokaze o pošiljanju vseh dokumentov OZP, ki so na voljo tudi medijem. Z OZP smo sproti koordinirali vse postopke v zvezi z obnovo in jih vključevali pri pripravi vseh gradiv ter v zvezi s tem izvedli serijo sestankov. Na zadnjem sestanku 31. 3. 2009 je bilo dogovorjeno, da se koordinacijski sestanki nadaljujejo po predloženem idejnem projektu.
V zvezi z izjavo OZP nas zanima, od kod OZP ideja o pogajanjih na Uradu RS za mladino v imenu MOM. Slednja namreč OZP ni pooblastila za preverjanja na Uradu RS za mladino, ampak je OZP na omenjenem uradu informacije o stavbni pravici iskal v lastnem imenu zaradi nasprotovanja ustanovitvi stavbne pravice. Kot pogoj razpisa Urada za mladino je bila določena ustanovitev stavbne pravice v korist prijavitelja (MKC Maribor), zato je Urad za kulturo in mladino pripravil predlog sklepa o ustanovitvi stavbne pravice, ki ga je mestni svet MOM sprejel. Ustanovitvi stavbne pravice je OZP ostro nasprotoval, domnevno zaradi neskladnosti z zakonodajo, ki pa je niso ugotovile ne pravna služba MOM ne pravne službe občin, ki so podelile stavbno pravico svojim javnim zavodom, ki so kandidirali na istem razpisu kot MKC. Neskladnost stavbne pravice je vprašljiva tudi glede na mnenje pravne stroke, da se stavbna pravica lahko ustanovi v korist katerekoli pravne ali fizične osebe (torej tudi v korist pravne osebe javnega prava) in da naše pravo glede tega ne pozna nobenih omejitev. Zaradi ostrega nasprotovanja OZP se je MOM odločila, da bo sama preverila nujnost stavbne pravice kot pogoj za prijavo na razpis in v zvezi s tem poiskala informacije na Uradu za mladino RS, enako, kot je to storil tudi OZP in direktor MKC Maribor Aleš Novak. Ker jasnega odgovora na Uradu za mladino RS nismo dobili, smo se odločili tvegati (zastaviti 800.000 EUR v zameno za dobre odnose z OZP) in izpeljati prijavo brez stavbne pravice z navedbo, da se bo poiskala drugačna rešitev, sprejemljiva za vse. Razlog pa ni bil v dvomu o zakonitosti tega akta, temveč izogib konfliktnemu stanju, ki v kateri koli točki projekta deluje destruktivno na samo izvedbo projekta. Neokusno je, da se sedaj v javnosti ustvarja mnenje, da je moral OZP intervenirati v imenu MOM, da bi preprečil nezakonito stanje.
Sama obnova KC Pekarna je zastavljena fazno, kar pomeni, da se obnova ne bo vršila istočasno v vseh objektih, ampak tako, da bo omogočena nadaljnja produkcija tudi v času obnove. Za čas, ko se bo posamezni objekt obnavljal, bo treba za sedanje uporabnike KC Pekarna poiskati rešitev, ki bo omogočala nadaljnjo produkcijo. Skladno s tem smo 20. 2. 2009 OZP poslali poziv, da nam sporočijo prostorske potrebe za čas obnove, ki so pogoj za pripravo plana selitve, vendar pa jih do danes še nismo prejeli. Nerealno je pričakovati, da bo MOM lahko pripravila plan selitve brez potreb, ki so povezane z izvedbo programov, in brez podatkov o uporabnikih, za katere naj bi zagotovila nadomestne prostore (OZP namreč ni želel razkriti podatkov, katere uporabnike zastopa).
Tiskovna v četrtek, 23. aprila, je bila tiskovna konferenca MOM kot nosilca projekta obnove KC Pekarna, s katero se je želelo javnosti predstaviti idejni projekt. Z vsebino tiskovne konference je bil OZP seznanjen, saj so tvorno sodelovali pri pripravi idejnega projekta, zato ni jasno, v čem se počutijo izkoriščani in ogoljufani. Povsem nekorektna je izjava OZP, da jih MOM "uporablja in zlorablja le takrat, ko ne ve, kaj bi naredili". Razlog za povabilo k sodelovanju je v želji MOM, da ne deluje oblastno, brez upoštevanja mnenj uporabnikov in ob zavedanju, da bodo obnovljeni prostori KC Pekarna nadaljevali produkcijsko tradicijo samo v primeru tvornega sodelovanja s sedanjimi uporabniki. Scenariji obnove bi seveda lahko bili tudi drugačni (npr. MOM bi sama izpeljala vse postopke brez sodelovanja OZP, zahtevala bi se izpraznitev nezakonito zasedenih prostorov).
Odprto vprašanje ostaja, kje so razlogi za tako sprevrženo navajanje dejstev, ki so v popolnem nasprotju z dejanskim stanjem. Tudi prej so namreč obstajala različna mnenja med OZP in MOM, ki so izhajala deloma iz slabega poznavanja uradniških postopkov s strani OZP, deloma iz nezaupanja do obljub MOM, deloma iz dejstva, da gre za pogovore med nevladniki in javnim sektorjem, ki sama po sebi povzročajo drugačnost. Sedanje dogajanje pa je preseglo vse meje in očitno kaže na to, da nekomu obnova KC Pekarna ni v interesu. S projektom smo želeli vzpostaviti vzorčni model sodelovanja nevladnega in javnega sektorja (in ne kot navajate, da projekt JE vzorčen primer sodelovanja), ki pa se s takšnim ravnanjem vse bolj obrača v sprevrženo igro besed in blatenja MOM brez za to utemeljenih razlogov.
Alenka Šurlan, kabinet župana, Mestna občina Maribor
ma ja
OdgovoriIzbriši