četrtek, maj 12, 2005

7. mednarodni festival kreativne komunikacije Magdalena

Večer, 12. maj 2005

Prijavljenih kar 645 del iz petnajstih držav
Dela bo ocenjevala šestčlanska mednarodna žirija, glavni kriterij pri ocenjevanju je ideja - Med gosti bodo tudi letos priznana imena iz sveta javne komunikacije
Z današnjo otvoritvijo razstave tekmovalnih del Magdalena 2005 ob 20. uri na Židovskem trgu mednarodni festival kreativne komunikacije Magdalena že sedmič odpira svoja vrata. Na različnih lokacijah po vsem Mariboru bo na ogled 645 prijavljenih del ustvarjalcev iz petnajstih držav, kar je za dobrih deset odstotkov več kot leto poprej. Mladi ustvarjalci se bodo na festivalu pomerili v treh glavnih tekmovalnih kategorijah, tisk (print), film (motion) in interaktivni mediji (interactive) ter v ločeni kategoriji ostali mediji, in se potegovali za več kot petnajst festivalskih nagrad, Magdaleno (za najboljše delo festivala), zlate petke, zlate in srebrne modrce ter posebne nagrade. Te bodo podeljene na zaključni slovesnosti v soboto, 14. maja, ob 20. uri v Narodnem domu.
Ustvarjalci prihajajo iz Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije in Črne gore, Avstrije, Poljske, Italije, Makedonije, Romunije, Madžarske, Ukrajine, Francije, Bolgarije, Slovaške in ZDA, med njimi so največ del prijavili slovenski ustvarjalci (341 del) in hrvaški (94 del). Največ del, kar 64 odstotkov, je v kategoriji tisk. Veliko pozornost mladih ustvarjalcev so ponovno pritegnili kreativni razpisi, ki so podobni agencijskim natečajem za novo oglaševalsko kampanjo in so ena od posebnosti festivala. Dela bo ocenjevala šestčlanska mednarodna žirija, v kateri bodo Bogdan Naumovici, regionalni kreativni direktor agencije Leo Burnett iz Romunije, Marc Brummund, filmski režiser iz Nemčije, Ozren Škondrič, grafični in spletni oblikovalec iz Slovenije, Giovanni Lunghi, profesor oglaševanja na Univerzi v Udinah v Italiji, Felipe Taborda, grafični oblikovalec iz Brazilije in Eriks Stendzenieks, kreativni direktor agencije Zoom! iz Latvije. Člani žirije bodo izbirali in nagradili najboljše primere javne komunikacije, sveže ideje, ki so odlično udejanjene in nudijo občinstvu nove izkušnje.Med gosti bodo tudi letos priznana imena iz sveta javne komunikacije, omenimo pa naj, da bodo udeleženci Magdalene letos po vsakem predavanju imeli priložnost tudi osebno spoznati goste festivala, in sicer v SIOLClubu, debatnem kotičku. Jutri, v petek, bo v Narodnem domu po projekciji prijavljenih televizijskih oglasov in glasbenih videospotov sledilo predavanje Cama Levina in Petra Mollera, kreativnih direktorjev MTV Networks International, ki bosta spregovorila o odnosu MTVja do umetnosti. V predavanju Eriksa Stendzenieksa in Felipeja Taborda se bo srečalo legendarno brazilsko oblikovanje z latvijsko kreativnostjo in idejami, kako povečati kreativnost v regiji Baltika. Marc Brummund bo primerjal ustvarjanje TV oglasov z drugimi oblikami filmske umetnosti. Petkov strokovni del bo zaključilo predavanje Maje B. Jančič, ki bo predstavila projekt Creative Commons. V sklopu festivala bo jutri, v petek, ob 19. uri v Umetnostni galeriji Maribor otvoritev razstav Vladana Srdića, ki se bo predstavil s svojim samostojnim projektom Commonications, in skupine desetih oblikovalcev Nove srbske estetike s projektom UNDO.V soboto se bo izobraževalni del festivala pričel s predavanjem Charlesa Landryja, ki s svojim podjetjem Comedia iz Velike Britanije pripravlja celostne projekte revitalizacije in razvoja mest po vsem svetu. V predavanju bo predstavil različne primere razvoja mest iz vsega sveta, pri katerih je sodeloval in spregovoril o tem, kako lahko naredimo mesto bolj kreativno ter kako povezati različne atribute mest, kot so zgodovina, infrastruktura, arhitektura, naravno okolje ali posebno znanje, v zanimivo celoto, ki bo obenem privlačna za obiskovalce in osnova za razvoj novih zaposlitev. V nadaljevanju bosta Lorraine Gammann in Keith Gray govorila o gibanju Design Against Crime in vlogi družbeno odgovornega oblikovanja, Enrique Grullon, spletni oblikovalec iz Benettonove Fabrice, pa bo v predavanju United people predstavil istoimenski Benettonov globalni sistem video sporočil po trgovinah po vsem svetu. Ob koncu, pred zaključno podelitvijo nagrad, bo Ozren Škondrič udeležencem festivala predstavil ideje, ki so jih letos prijavili mladi ustvarjalci v kategorijo Interactive.
Nataša Rižnar (Večer, pdf)

Ni komentarjev:

Objavite komentar