Malo kdo si je mislil, da se bo (pre)beljenje Pekarne zgodilo že pred vsemi realiziranimi zavezami o obnovi. A skupina grafitarjev, umetnikov se je na minulo belo nedeljo odločila "vsaj na zunaj izenačiti vse v Pekarni oziroma narediti novo podlago za nove slikarije, grafite, čačke, reklame, ulično umetnost in tage", kot je v pojasnilo na spletni strani Pekarne zapisal eden izmed akterjev Miha Horvat, ki se pod svoje grafite podpisuje s son:DA, ter s sterilno belo barvo prebarvala eno osnovnih točk njene identifikacije - grafite ter tako "opravila z materialno dediščino petnajstih let in posledično tudi z njeno zgodovino", kot trdi Grega Kosi, direktor zavoda Pekarna Magdalenske mreže. In dodaja: "Mi k beljenju nismo bili povabljeni, kar bi morali biti, če bi res šlo za kolektivno akcijo pekarnarjev. Še najbolj problematično pa se mi zdi, da so razosebili prostor in ga vrnili v uniformno podobo, ki ji je ves čas želel, vsaj deklarativno, (vizualno) pobegniti. Zame je to povsem nerazumljivo. Še posebej v trenutku, ko se bliža prenova in bi bilo treba ohraniti čim več, ne nazadnje tudi vizualnega. Manko simbolne identitete pa Pekarno nevarno reducira v smer (le še) geografske, fizične lokacije, prostora s kulturno specifiko."
ponedeljek, julij 06, 2009
(Raz)beljena Pekarna le še lokacija - Večer, 04.07.1009
(Raz)beljena Pekarna le še lokacija
(Sašo Bizjak)
Skupina grafitarjev in umetnikov se je odločila vsaj na zunaj izenačiti vse v Pekarni oziroma narediti novo podlago za nove slikarije, grafite, čačke, reklame, ulično umetnost in tage. Direktor zavoda Pekarna Magdalenske mreže Grega Kosi akcijo obžaluje, saj se mu zdi, da so s tem razosebili prostor in ga vrnili v uniformno podobo.
Urška Kereži
Ni komentarjev:
Objavite komentar